گردشگری و توریسم

نمایشگاه گردشگری پکن، فرصتی برای معرفی ایران به جهان

به گزارش ایرنا چین سالانه ۱۲۰ میلیون گردشگر به خارج از کشور می‌فرستد و بیشتر از ۸۵ میلیون توریست نیز سالانه به این کشور سفر می‌کنند بر اساس آمار در سال 96 شمسی بین ۱۱۲ تا ۱۱۵ هزار ایرانی به چین سفر کرده‌اند در مقابل حدود 100 هزار چینی نیز به ایران سفر کرده اند با این حال فعالان عرصه گردشگری ایران امیدوار هستند سهم بیشتری از 120 میلیون گردشگر چینی جذب کنند.
شماری از فعالان عرصه گردشگری چین که در نمایشگاه بین المللی گردشگری پکن حضور یافته اند ضمن تلاش برای جذب گردشگر خارجی به ایران خواستار همکاری و حمایت های دولتی شدند.

** جذب توریست، مهمترین هدف نمایشگاه
‘فرهاد باقر زاده’ نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در پکن در گفت و گو با ایرنا گفت: نمایشگاه امسال از مهمترین نمایشگاه های گردشگری جهان است که هر ساله اواخر فروردین ماه در پکن برگزار می شود.
وی گفت: نمایشگاه پکن در چهار هزار متر مربع مساحت و با حضور 85 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در پکن افزود: این نمایشگاه بیشتر برای تجار و آژانس های مسافرتی چینی است و با هدف جذب توریسم به کشورهای خودشان دایر شده است.

** ایران بهترین مقصد گردشگری برای توریست های چینی
‘سسلیا ژائو’ از فعالان حوزه گردشگری چین نیز در مورد دیدگاه گردشگران چینی به ایران گفت: ایران یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای توریست های چینی است زیرا کشوری با تمدن و فرهنگ کهن به حساب می آید و بیشتر گردشگران چینی آشنایی فراوانی با ایران دارند.
او گفت: در سال های اخیر با توجه به اجرای راهبرد راه ابریشم نوین و تلاش همکاران ایرانی از جمله فعالیت های گسترده دفاتر خدمات مسافرتی، اطلاع رسانی درباره ایران، ارایه امتیازات به گردشگران و راه اندازی خطوط هوایی جدید از جمله خط هوایی تهران – ‘شن جن’ در جنوب چین، آگاهی گردشگران چینی درباره ایران بیشتر شده است.
سسلیا تصریح کرد: گردشگران چینی بسیار علاقه مند هستند که به ایران سفر کنند شمار بیشتری به ایران می روند آنها تجربیات بیشتری از ایران بدست می آورند و وقتی به چین باز می گردند با خاطراتی بسیار خوب از ایران می گویند و عاشق ایران هستند.

** چینی ها علاقه مند به سفر به ایران هستند
‘حسین خلیفی’ نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در شانگهای هم گفت: با توجه به تصویر نادرستی که برخی رسانه ها در مورد ایران و منطقه ارایه می کنند برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند شناخت درستی از ایران به چینی ها و کشورهای دیگر ارایه کند.
وی معرفی ایران را یکی از دستاوردهای این نمایشگاه دانست و افزود: چینی ها علاقه مند به سفر به ایران و شناخت کشور ما هستند و این نمایشگاه می تواند چنین ظرفیتی برای معرفی ایران به آنان باشد.
او نقش رسانه های دو کشور در شناسایی ظرفیت ها را موثر دانست و گفت: مردم ایران و چین باید یاد بگیرند از منابع درست، اطلاعات موثقی در مورد دو کشور کسب کنند.
خلیفی افزود: ایران با داشتن ظرفیت های سرمایه گذاری، مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری با سیاست های جذاب سرمایه گذاری و با آغوشی باز، پذیرای سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف صنعتی است.

** گردشگری نقش بسزایی در توسعه کلان کشور دارد
علی غمخوار از فعالان عرصه گردشگری هم در این نمایشگاه گفت: گردشگری از پدیده های منحصر بفردی است که نقش بسزایی در توسعه کلان کشور دارد.
وی کسب درامد برای مردم و دولت، کسب درامد ارزی، توسعه مناطق مختلف و همچنین اشتغال را از جمله منافع اقتصاد گردشگری برای کشور معرفی کرد.
این فعال حوزه گردشگری افزود: در موقعیت کنونی که به توسعه صادرات به ویژه صادرات خدمات نیاز داریم این اتفاق می تواند از طریق جذب و پذیرایی از گردشگران خارجی ممکن شود.
وی در خصوص چین هم گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی که دو کشور دارند و همچنین پتانسیل این کشور که سالانه 120 میلیون گردشگر دارد باید برای جذب سهمیه خود تلاش کنیم.

** سهم کم ایران از توریست های چینی
عطاران از فعالان عرصه گردشگری هم در این نمایشگاه گفت: وضعیت گردشگری میان دو کشور مناسب نیست چون اکنون چین بیشترین میزان خروجی توریست را دارد ولی ما از این بازار سهم کمی داریم.
او دلیل پایین بودن علاقه چینی ها به ایران را عدم شناخت آنها از ایران و فرهنگ غنی ایران عنوان کرد و افزود: تبلیغات منفی که برخی رسانه ها در مورد خاورمیانه و ایران منتشر می شود در این مورد تاثیر زیادی دارد.
عطاران همچنین تبلیغات ایران برای جذب گردشگران چینی را پایین دانست و افزود: نیاز است با تبلیغات بیشتر، زمینه را برای حذب گردشگران چینی فراهم کنیم.
بیست و پنجمین نمایشگاه گردشگری چین به مدت سه روز پذیرای بازدید علاقه مندان به توریسم و گردشگری است.
**آساق**1904**

انتهای پیام /*


اجتماعی


نمایشگاه گردشگری


چین


ایران