گردشگری و توریسم

گردشگری از مولفه های مهم توسعه هرمزگان است

به گزارش ایرنا، عباس مرادی عصردوشنبه درهمایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان در بخش ارائه پنل تخصصی گردشگری اظهار داشت: براساس 2 سال و نیم مطالعه و تهیه سند آمایش هرمزگان می توان گفت این استان روند امیدوار کننده ای در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: این بخش در کنار سایر سایر مولفه های توسعه از مولفه های مهم توسعه استان به شمار می رود و یکی از بندهای مهم سند آمایش سرزمین هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان بیان داشت: این استان داراب تنوع منابع و مولفه های گردشگری است که برخی می تواند گردشگر استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی را به خود جذب کند.
به گفته مرادی، 4 فرودگاه بین المللی، پشتیبانی خوبی برای توسعه بخش گردشگری در هرمزگان هستند و از سوی دیگر جاذبه های گردشگری این استان مکمل همدیگر هستند که این مهم برای سرمایه گذار اطمینان محسوب می شود.
وی بیان داشت: 12 درصد استان هرمزگان را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهند و این ظرفیت مناسبی برای طبیعت گردی است و می توان آن را تا 20 درصد نیز افزایش داد.
مجری طرح مطالعاتی سند آمایش هرمزگان در این رابطه ابراز داشت: 60 درصد مساحت برخی شهرستان ها را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد که می توان به شهرستان خمیر اشاره کرد.
مرادی افزود: هرمزگان برای گردشگری پهنه بندی شده مه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند آنها را به سرمایه گذاران معرفی کرده و انتشار عمومی بدهد.
وی خاطر نشان کرد: در کنار این ها باید اجزا مختلف، محدودیت ها و عناصر گردشگری را شناخت که جاذبه ها تنها یکی از این عناصر است.
سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.
همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان هرمزگان از امروز دوشنبه در تالار شهید آوینی بندرعباس با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزارشده است.
در آیین افتتاحیه این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، سفیر ایران در قطر، سفیر آفریقا در تهران، استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در این استان سخنرانی کردند.
در بخش عصرگاهی این همایش نیز مدیران دستگاه های اجرایی هم اکنون درحال ارائه پنل های سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل وعمران شهری، صنعت، گردشگری و شیلات و کشاورزی هستند.
3219/9887/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


عباس مرادي


آمايش سرزميني


هرمزگان