گردشگری و توریسم

8 هزار اثر باستانی البرز در تهران نگهداری می شود

فخرالدین صابری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در البرز آثار متعدد تاریخی داریم که ظرفیت ارزشمندی برای استان محسوب می شود.
این مسئول با بیان اینکه برای راه اندازی موزه تاریخی با اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی کشور رایزنی شده است، گفت:چنانچه شهرداری کرج با اختصاص زمین برای احداث موزه موافقت کند، این آمادگی وجود دارد تا نسبت به احداث موزه بزرگ در البرز اقدام کنیم .
صابری خاطرنشان کرد: موزه های تاریخی و مردم شناسی می تواند محل اجتماعات و گردهمایی های فرهنگی باشد که اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز بیان داشت: اکنون شهرداری و شورای شهر مشکین دشت آمادگی خود را برای اختصاص زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع اعلام کرده اند که در اختیار موزه استان البرز و بازارچه صنایع دستی دائمی قرار دهند.
صابری یادآور شد: در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شهرداری و شورای اسلامی مشکین دشت تفاهم نامه نیز منعقد کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد اقدامی از سوی بنیاد مستضعفان برای خارج کردن باغ سیب کرج از فهرست آثار ملی بودیم، گفت: این بنیاد با اقدام قضایی سعی داشت که این مجموعه را از فضای سبز و از فهرست میراث فرهنگی خارج کند که با اقدامات صورت گرفته و حمایت های دستگاه قضایی البرز باغ سیب ثبت شد.
صابری با اشاره به این که باغ سیب 360 هکتاری مهرشهر کرج یک سرمایه طبیعی و ملی به شمار می رود، اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمندی که میراث انجام داد ثبت این مجموعه بود و ثبت باغ سیب اقدامی در جهت حفظ یکی از سرمایه های طبیعی و ملی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: باغ سیب مهرشهر کلکسیون انواع سیب است که تقویت اکسیژن شهر کرج را در پی دارد.
این مسئول با تشکر از اصحاب رسانه استان البرز در تلاش برای حفظ باغ سیب مهرشهر کرج، اظهارداشت: نقش آفرینی خبرنگاران در این خصوص تاثیرات بسزایی داشت.
7410/ 6155

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


هشت هزار اثر تاریخی


البرز