گردشگری و توریسم

کارگاه آموزشی شیوه های نوین موزه داری شمالغرب در تبریز برگزار می شود

مرتضی آبدار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با حضور روسای موزه ها، امنای اموال و کارشناسان موزه های شمال غرب کشور در پنج محور شامل اجتماعی نمودن موزه ها، نقش آموزشی موزه ها، سناریو و محتوای موزه ها، رویدادسازی در موزه ها و بازاریابی و اقتصاد در موزه ها برگزار خواهد شد.
وی محل برگزاری این کارگاه آموزشی را سالن اجتماعات موزه آذربایجان اعلام کرد.
آبدار با بیان اینکه موزه ها امروز تلاش دارند تا به صورت شبکه ای گسترده از واحد های فرهنگی به یکدیگر نزدیک شده و سازماندهی مطلوبی پیدا کنند، افزود: در همین راستا شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) شعار سال 2019 را ‘موزه ها در جایگاه کانون های فرهنگی؛ آینده سنت ها’ انتخاب کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه موزه‌ها می ‌توانند به عنوان میراث‌ بانان فرهنگی واسطه ‌ای برای حفظ و انتقال سنت‌ ها از نسل‌ های گذشته به نسل‌ های آینده باشند، لذا موزه‌ ها ضمن توجه به ماموریت ‌های بنیادین خود از جمله جمع‌ آوری، حفاظت، ارتباط، پژوهش و نمایش آثار، باید دامنه فعالیت‌ های خود را به سوی جامعه ‌ای که درون آن فعالیت می ‌کنند، نزدیک تر کنند.
آبدار اضافه کرد: با توجه به اهمیت گسترش فعالیت موزه ها در ابعاد مختلف اجتماعی، امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل موزه های کشور اقدام به برگزاری کارگاه مزبور با حضور مدیرکل امور موزه های کشور و اساتید برجسته موزه داری کرده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن 23 موزه قطب موزه داری کشور به شمار می رود که از این تعداد 19 مورد در تبریز قرار دارد.
3038/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث


كارگاه


موزه داري