گردشگری و توریسم

195 اثر باستانی و تاریخی در لارستان فارس شناسایی شد

علیرضا سرداری دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آثار تازه شناسایی شده در لارستان شامل انواع ظروف گلی و آسیاب دستی است، افزود: بررسی های روشمند در شهرستان لارستان استان فارس برای تهیه نقشه باستان شناسی کشور زیر نظر پژوهشکده باستان شناسی و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس از سوم فروردین 98 در لارستان در حال انجام است.
وی اظهار داشت: براساس بررسی هایی که این تیم باستان شناسی متشکل از 10 متخصص حوزه‌های مختلف نظیر نقشه برداری هوایی، باستان شناس تاکنون در لارستان انجام داده و شواهد در این منطقه نشان از آن دارد که در محوطه باستان شناسی لارستان در دوره‌های پارینه سنگی و حدود 60 تا 100 هزار سال قبل علائمی از سکونت انسان در این محل وجود دارد.
سرداری ادامه داد: این تیم باستان شناسی روزانه حدود 20 اثر جدید در منطقه لارستان شناسایی می کند و پیش بینی می شود که بررسی های روشمند در شهرستان لارستان برای تهیه اطلس باستان شناسی کشور تا حدود 10 روز آینده به پایان برسد.
وی گفت: تهیه نقشه یا اطلس باستان شناسی کشور در آینده مبنای اطلاعاتی تمام تصمیم گیری های این حوزه در ایران خواهد بود و در تهیه اطلس باستان شناسی لارستان از اطلاعات اهالی این خطه نیز استفاده خواهد شد.
سرداری عنوان کرد: تهیه نقشه باستان شناسی در تمام شهرستانهای استان فارس و کشور در سال 98 انجام خواهد شد.
لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود 337 کیلومتری جنوب شیراز ، مرکز استان فارس قرار دارد.
9873 /1876

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


لارستان


فارس