گردشگری و توریسم

پرچم ایران بر روی 'رزم ناو سهند' به اهتزاز در می آید

به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، هدف از این کار را نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صیانت و حفاظت از نام و هویت خلیج فارس و تقویت روحیه سلحشوری و استعمار ستیزی مردم ایران بر روی ناوسهند ارتش اعلام کرد.
وی ادامه داد: در نشست های متعدد با نیروی دریایی منطقه یکم رزم ناو سهند برای این اقدام مهم انتخاب شد ومهم ترین دلیل آن ساخت کامل این رزم ناو در داخل کشوراست که 3 سال پیش به بهره برداری رسید و نشانگر توانایی و تخصص مهندسان ایرانی در داخل کشور است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه ابراز داشت: در 500 سال قبل در همین روز پرچم استعمار پرتغال را در سواحل خلیج فارس و به ویژه جزیره هرمز به زیر کشیدند و به استعمارگری پانصد ساله آنها پایان دادند.
کمالی زرکانی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج فارس همراه با گل افشانی محل سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس و اجرای موسیقی با موضوع خلیج فارس توسط گروه های موسیقی هرمزگان از دیگر برنامه های این روز بر روی ناو جنگی ارتش اعلام کرد.
وی گفت: این برنامه با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری، خانواده شهدا و پژوهشگران و خبرنگاران خارجی و داخلی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین از حضور 10 رسانه خارجی برای پوشش نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس خبرداد.
کمالی زرکانی افزود: انعکاس رویدادهای این دوره از جشنواره در اولویت برنامه های امسال قرار دارد و هماهنگی های لازم با بخش رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: همچنین به همین مناسبت سوم اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان، رییس مجمع نمایندگان استان نشست خبری مشترکی در تهران با حضور رسانه های خارجی با موضوع نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار خواهد شد.
نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس دهم اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور مقامات کشوری و لشکری در بندرعباس برگزار می شود.
دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.
9887 /6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


روز ملي خليج فارس


اهتزاز پرچم ايران


هرمزگان