گردشگری و توریسم

هرگونه ساخت و ساز اماکن گردشگری در حریم رودخانه اجتناب شود

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی در نشست روز یکشنبه کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در سیلاب اخیر این استان بسیاری از طرح های پروش ماهی، ویلاها و ساختمان های حاشیه رودخانه ها به ویژه بشار و در تنگ مهریان از بین رفتند.
وی با اشاره به ساماندهی اماکن تفریحی و گردشگری تنگ مهریان یاسوج، افزود: در نشست تخصصی دستگاه های مربوطه از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، آب منطقه‌ای و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص ساخت و ساز های گردشگری در این منطقه تصمیمات لازم اتخاذ و در کارگروه گردشگری آورده شود.
فیلی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فرهنگ عشایر در این استان، بیان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره ظرفیتی برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد بوده بنابراین لازم است تمامی دستگاه‌های متولی در اجرای هر چه بهتر این برنامه فرهنگی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین با برند کوچ اردیبهشت‌ماه امسال در یاسوج برگزار می‌شود.
محمود باقری تصریح کرد: این جشنواره از 9 تا 13 اردیبهشت‌ماه امسال با حضور همه استان‌های عشایرخیز کشور برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در سال 85 با حضور 15 استان، سال 89 با حضور 14 استان، سال 95 با حضور 16 استان و سال 97 با حضور 20 استان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
باقری عنوان کرد: نمایش سبک زندگی عشایری، موسیقی و شاهنامه‌خوانی ادبیات بومی و فولکلور، پخت غذاهای محلی و نمایش صنایع دستی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
9868/1662

انتهای پیام /*


اقتصاد


ساخت و ساز


حريم رودخانه


كهگيلويه و بويراحمد