گردشگری و توریسم

توجه به گردشگری و صنایع دستی راهگشای مسائل اقتصادی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از میراث آریا، «علی اصغر مونسان» در دیدار با «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شماری از معاونان دو دستگاه و مدیران برخی از بانک ها ، از امادگی این سازمان برای هرگونه همکاری با دستگاه ها و وزارتخانه های دیگر برای کمک به رونق تولید و اشتغال در کشور خبر داد و گفت: در سازمان میراث فرهنگی ظرفیت های بسیار خوبی برای ایجاد شغل پایدار وجود دارد و می توانیم با سرمایه گذاری اندک در حوزه های مرتبط با ماموریت های این سازمان شغل پایدار ایجاد کنیم.
وی با اشاره به ابنکه در دنیا نیز اشتغال فراگیر را در حوزه خدمات دنبال می کنند ، ابراز امیدواری کرد تا با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتوان به ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در کشور کمک کنیم.
معاون رئیس جمهوری ،افزود: توان ایجاد شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار بالا است و عمده این مشاغل پایدار هستند که با سرمایه گذاری اندک ایجاد می شوند.
مونسان اضافه کرد: به عنوان مثال یکی از ظرفیت های بسیار خوبی که به تازگی در کشور شکل گرفته، موضوع بومگردی ها است، در حال حاضر 1500 واحد بومگردی در کشور ایجاد شده و هدفگذاری ما احداث 2هزار واحد بوم گردی است.
وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری علاوه بر اثرات اقتصادی، تاثیرگذاری اجتماعی نیز دارد، به عنوان مثال با رونق گرفتن بومگردی ها شاهد مهاجرت معکوس روستاییان و رونق گرفتن روستاها هستیم.
معاون رئیس جمهوری ،گفت: یکی از مشکلات حوزه گردشگری و صنایع دستی موضوع بیمه فعالان این دو حوزه است، که در این خصوص نیازمند همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در موضوع گردشگری علاقه‌مند هستند و به طور حتم نیاز مند تعریف اقتصادی جدید در کشور هستیم که این اقتصاد جدید، گردشگری است.
مونسان در ادامه با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: در نوروز امسال به استان های غربی کشور سفر کردم، واقعا جاذبه های گردشگری بی نظیری در کشور داریم، آثار تاریخی ارزشمندی وجود دارد و ظرفیت های خوبی در حوزه صنایع دستی در استان های مختلف به چشم می خورد که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: در حوزه صنایع دستی نیز ظرفیت های بی شماری داریم که توجه هرچه بیشتر به این هنر صنعت می تواند راهگشای مسائل اقتصادی در کشور باشد.

** ظرفیت حوزه گردشگری بی شمار است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار ضمن برشمردن ظرفیت های بی نظیر اشتغال و تولید در حوزه گردشگری و صنایع دستی از آمادگی کامل وزارت خانه متبوع خود با سازمان میراث فرهنگی برای فعالیت بیشتر در این حوزه با هدف کمک به تولید اشتغال و رونق اقتصادی خبر داد.
محمد شریعتمداری گفت: موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، موضوعات بسیار مهم و حیاتی است که این موضوعات باید تبدیل به تصمیم شود و هرچه زودتر عملیاتی شوند.
عضو کابینه دولت دوازدهم ابراز امیدوار کرد تا با توجه به موضوعات مطرح شده در این نشست، در قالب توافق های جدید کارهای خوبی را در حوزه گردشگری و صنایع دستی با هدف رونق تولید و اشتغال انجام دهیم.
در ادامه این نشست شماری از مسئولان حاضر نیز به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات پرداختند.
فراهنگ ** 3377 ** 1355

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مونسان


وزیر تعاون