گردشگری و توریسم

146 برنامه بزرگداشت روز ملی خلیج فارس پیش بینی شد

به گزارش ایرنا، فاطمه کرم‌ پور روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی روز ملی خلیج فارس افزود: در شهر بوشهر چهار شب برنامه‌های این مناسبت در چهار مکان میدان تشریفات، پارک شورا، کافه حاج رئیس و کافه هنر اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: در دهم اردیبهشت‌ماه نیز یک برنامه نمادین و رزمایشی در صبح برگزار و در شب اختتامیه برنامه‌های مختلف و متنوعی اجرایی می‌شود.
کرم پور اظهار داشت: نواختن زنگ خلیج فارس در همه مدارس استان،رونمایی از یادمان روز ملی خلیج فارس، برنامه‌های سلسله‌وار در میدان تشریفات از جمله تجمع افراد، حرکت شناورها، سرود حماسی، حرکت نمادین دوچرخه‌سواران و دوندگان، رژه اسب ‌سواران و تجلیل از خانواده های شهید از برنامه صبح روز دهم اردیبهشت در بوشهر است.
وی ادامه داد: کارگاه خوشنویسی، هنرهای تجسمی، ساخت دمام، ایستگاه عکاسی، نقاشی کودکان و اجرای موسیقی محلی و رونمایی از 2 کتاب به مناسبت روز ملی خلیج فارس از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت این مناسبت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: تلاش شد امسال این آمادگی ایجاد شود که هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند ولی به دلیل فرصت اندک بیشتر آثارهای تولید قبل به این جشنواره ارسال شده است.
وی اظهار داشت: تلاش می‌شود که امسال در زمان مناسب دبیرخانه جشنواره فعال و حمایت‌های لازم صورت گیرد تا شاهد تولید محتوای مناسبی برای این جشنواره باشیم.
کرم پور تاکید کرد: برنامه های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس نباید به یک هفته ختم شود بلکه باید در تمام طول سال جاری باشد.
وی افزود: در این راستا در هر فصل می توان برنامه هایی مانند همایش های علمی پژوهشی با محوریت دانشگاه ها و همچنین جشنواره هایی برگزار کرد که جمع بندی آنها در روز ملی خلیج فارس صورت گیرد.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: برگزاری شب خاطره دفاع مقدس در رابطه با جنگ نفتکش ها، بزرگداشت شهدای تاریخ استان در خلیج فارس، آمادگی برای اجرا نمایش حماسه دلاوران در یکی از شهرهای ساحلی و نشست هنر معماری خلیج فارس از جمله برنامه های پیش بینی شده از سوی این حوزه برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.
امید پارسایی فر افزود: برگزاری نشست معماری خلیج با همکاری مجله معماری، رونمایی از یک اثر تولیدی حسین کشتکار هنرمند عرصه موسیقی، رونمایی از انیمیشن میرمهنا به عنوان یکی از قهرمانان دفاع از خلیج فارس و آغاز تولید انیمیشن سلیمان سیرافی از دیگر برنامه های حوزه هنری استان بوشهر برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.
7212/6045

انتهای پیام /*


فرهنگی


خلیج فارس


بوشهر


برنامه