اخبار گردشگری

سفر به گوانجو، نکاتی برای سفر به چین

گوانجو سومین شهر بزرگ چین و مرکز تاریخی فرهنگ کانتون است. کانتون نام قدیمی گوانجو در حکومت جمهوری چین است. گوانجو یکی از شلوغ‌ترین مراکز تجاری در کشور به شمار می‌آید. این شهر منطقه‌ای جذاب، دیدنی، مقرون‌به‌صرفه و باارزش برای سفر است که با قطار از هنک‌گنگ حدود دو ساعت فاصله دارد. شاید کمی ازدیاد جمعیت و مشکل برقراری ارتباط از نظر زبان شما را آزار دهد اما این شهر نسبت به پکن و شانگهای بسیار تمیز‌تر، امن‌تر و سازمان‌یافته‌تر است.


فیلترین در چین

۱. بسیاری از برنامه و سایت‌ها در چین مسدود است
باید بدانید که برنامه و وب‌سایت‌هایی که در بسیاری از نقاط جهان به راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنید، در چین مسدود هستند. در چین امکان دسترسی به برنامه‌های مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و گوگل وجود ندارد پس بهتر است قبل از سفر برای برقراری ارتباط با خانواده به فکر چاره‌ای باشید.

۲. ترجمه آفلاین نصب کنید
اگرچه گوانجو شهری است که در آن تجارت‌های بین‌المللی انجام می‌شود، اما بسیاری از مردم قادر به انگلیسی صحبت کردن نیستند. یک برنامه ترجمه نصب کنید که در حالت آفلاین نیز قادر به شنیدن صدا و حرکات باشد و آن‌ها را ترجمه کند. ما برنامه بینگ را پیشنهاد می‌دهیم.

۳. نکات امنیتی را فراموش نکنید
درست است که زندگی شبانه در گوانجو به خوبی جریان دارد، اما به دلیل همان ارتباط‌های تجاری در این شهر، وجود مردان بیش از زنان است. اگر می‌خواهید شب‌ها بیرون بروید، حتما به نکات امنیتی توجه کنید، بدانید که با چه افرادی همراه می‌شود یا باید به چه کسانی اعتماد کنید.

۴. خیابان‌های معروف را فراموش نکنید
گوانجو دارای دو خیابان بزرگ با نام‌های Beijing Lu و Shangxiajiu برای رفت و آمد عابر‌های پیاده است. در این خیابان‌ها هم نوع افراد حتی با خانواده را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید خرید کنید اینجا می‌تواند مکان مناسبی باشد، زیرا هم هزینه‌ها معقول است و هم هرآنچه که بخواهید می‌یابید.

۵. دیم سام را امتحان کنید
دیم سام یا ماهی قل‌قلی یک از غذا‌های معروف گوانجو است که حتما باید امتحان کنید. تقریبا می‌توان گفت در هرکجای شهر می‌توان این غذا را پیدا کرد. تور‌های غذا نیز در گوانجو وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها همراه شوید و از روز خود نهایت لذت را ببرید. توجه داشته باشید که اگر در رستوران‌ها غذا می‌خورید، باید برخی از آداب و رسوم‌ها را بدانید و به آن‌ها احترام بگذارید.

۶. اطراف شهر را هم ببینید
متروی گوانجو بسیار سازمان یافته، تمیز و راحت برای استفاده است. نشانه‌های مترو به زبان انگلیسی هم درج شده‌اند و قطعا برای استفاده مشکلی نخواهید داشت. نکته قابل توجه این است که هزینه آن از کرایه تاکسی بسیار ارزان‌تر است.

۷. در تاریخ و هنر غوطه‌ور شوید
گوانجو مرکز هنر و تاریخ چین است. در این شهر موزه‌ها، گالری‌های هنری و طراحی زیادی وجود دارد که قطعا از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

۸. خرید کنید
این شهر پر از بازار‌های عمده و خرده فروشی، مراکز خرید مدرن و فروشندگان خیابانی است. هر آنچه که بخواهید البته با قیمت مناسب در گوانجو خواهید یافت. شاید هم مجبور باشید هنگام بازگشت به خانه یک چمدان اضافی بخرید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: zafigo.com