گردشگری و توریسم

ساخت وساز غیرمجاز در حریم یک اثر تاریخی در زابل تخریب می شود

به گزارش ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، رضا کیخا آریا روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: استاندار سیستان و بلوچستان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار و شهردار زابل از بنای تاریخی بانک ایران و انگلیس و کارگاه مرمتی آن بازدید کردند.
وی افزود: در این بازدید مقرر شد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم این بنا با همکاری فرمانداری و شهرداری زابل انجام شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل گفت: همچنین مقرر شد با همکاری شهرداری پارکینگ روبروی این بنای تاریخی به آن وصل شود.
وی خاطرنشان کرد: مرمت این بنا از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده و قرار است دور ساختمان نیز به فاصله یک و نیم متر آجرفرش شود.
به گزارش ایرنا ساختمان بانک ایران و انگلیس مربوط به اواخر دوره قاجار و در شهرستان زابل واقع شده است.
این اثر تاریخی سال 1384 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و با بیش از سه هزار و 180 متر مربع مساحت و 623 متر مربع زیر بنا در مرکز شهر زابل قرار دارد.
این اثر تاریخی که نتیجه حضور دیرباز نیروهای انگلیسی در شمال سیستان و بلوچستان است، هم اکنون از جمله آثار بجا مانده از استعمار بحساب می آید.
بانک ایران و انگلیس با مشارکت سهامداران ایرانی و انگلیسی در سال ۱۲۶۸شمسی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون ریال تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تهران قرار داشت.
9923**3213

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


ساخت و ساز غيرمجاز


زابل