گردشگری و توریسم

فاصله بین خانه های «نیما و جلال » در تهران گذر فرهنگی شود

حسن خلیل آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محله ای که خانه سیمین و جلال و نیما در آن قرار گرفته است، از کوچه های قدیمی شمیران و دارای حس نوستالوژی برای علاقه مندان است افزود: با ایجاد کافه کتاب، در این منطقه مسکونی می توان آن را به گذر فرهنگی، میراثی و گردشگری تبدیل کرد.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران ،ایجاد این گذر فرهنگی برای بخش خصوصی نیز دارای جذابیت بوده و می‌توان با ورود بخش خصوصی رونق بیشتری به آن داد.
وی گفت: به تازگی موفق شدیم با همکاری شورای شهر و شهرداری خانه تاریخی نیما را که سال‌ها قبل از ثبت آثار ملی خارج شده بود خریداری و از تخریب و بازسازی آن جلوگیری کنیم.
خلیل آبادی با بیان اینکه خانه نیما و خانه سیمین و جلال در شمال تهران و در فاصله 300 متری از یکدیگر واقع شده اند و هر دو دارای ارزش تاریخی و میراثی هستند افزود: گفته می شود یکی از دلایل حضور سیمین و جلال در این محله نیز وجود خانه نیما و زندگی وی در این محله بوده است.
وی درباره خانه سیمین و جلال نیز گفت: خانه سیمین و جلال اکنون به همان صورت قدیمی خود بازسازی شده و به عنوان موزه سیمین و جلال مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.
خلیل آبادی در ادامه با اشاره به اینکه شورای شهر تهران برای تملک خانه های تاریخی اعتباری را در بودجه سال 98 شهرداری تهران پیش بینی کرده است، اظهار داشت: می توان پس از تملک خانه‌هایی که واجد سرمایه میراثی هستند، آنها را به پاتوق های فرهنگی برای ارائه هنرهای مختلف از ایجاد گالری تا خانه تئاتر و یا کافه تئاتر و تماشاخانه تبدیل کرد.
تهرام/7244//6139

انتهای پیام /*


فرهنگي


میراث فرهنگی


پاتوق فرهنگی


خانه نیما و جلال