گردشگری و توریسم

شب زنده داری موزه ها

محدود بودن ساعات تفریح در طول روز، موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان شهرها می شود که از آن جمله می توان به افزایش حجم ترافیک و شلوغ شدن اماکن عمومی همچون مراکز تفریحی و فروشگاه ها نام برد.
در سال های اخیر گرایش به فعالیت در ساعات از شب در شمار زیادی از شهرهای بزرگ جهان افزایش یافته و بسیاری از واحدهای تجاری، صنعتی و تفریحی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.
در شهرهای امروز بخش اصلی خدمات اوقات فراغت و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی بر اساس نظم زمانی ترسیم شده بر پایه ساعت کاری انجام می گیرد زیرا بیشتر مردم حقوق بگیرند و بنابراین ناچار به تبعیت از زمان های حاشیه ای کار مثل غروب ها یا آخر هفته و تعطیلات رسمی هستند.
این زمانبندی رفتاری، اختلال های کارکردی اجتماعی زیادی در زمینه هایی چون ترافیک، شلوغی در مراکز تفریحی و خرید و به طور کلی در زندگی روزمره ایجاد می کند. در این شرایط بسیاری از مردم هروز احساس کمبود وقت می کنند.
محمد رضا کارگر روز شنبه در گفت و گو با خرنگار فرهنگی ایرنا از شروع برنامه ریزی ها برای افزایش ساعات کاری موزه ها خبر داد و گفت: در بخش نخست و آزمایشی قرار است 2 موزه نیاوران و سعدآباد تا ساعت 22پذیرای بازدیدکنندگان باشد.
وی از احتمال افزایش قیمت بلیت ورودی موزه‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر این افزایش قیمت در هیات دولت در دست بررسی است.
کارگر همچنین درباره‌ ساعت کار موزه‌ها در نیمه نخست سال ۹۸ نیز می‌گوید: موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی مانند هر سال از ساعت ۹ تا ۱۸ فعال هستند.
فراهنگ ** 3377 ** 1355

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


افزایش ساعت کار


موزه ها