گردشگری و توریسم

نمایشگاه موزاییک اشک های شکسته در موزه رضا عباسی گشایش یافت

به گزارش ایرنا، علاقمندان می توانند برای بازدید از این موزه همه روزه از 9 صبح تا 19 به این موزه مراجعه کنند.
هنرمند این آثار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هنر موزاییک قدمت چند هزار ساله دارد گفت: در این نمایشگاه 60 اثر هنرمند و هنرجویان در ابعاد مختلف در معرض دید عموم قرار گرفت تا به نوعی بتوان زیبایی و ویژگی این هنر را بهتر معرفی کنیم.
افسانه اشکی اظهار داشت: آثار این نمایشگاه در بازه 5 ساله و در قالب موضوعات خط، پرتره، آثار مدرن و سنتی، طرح های باغ، بته و جقه و رباعیات مولانا تهیه شده است.
وی با بیان اینکه نمونه این هنر را می توان در حاشیه دیوارهای بزرگراه ها و تونل های پایتخت به وفور مشاهده کرد گفت: در این هنر با تکه چسبانی کاشی می توان آثار فاخری را تهیه کرد.
حدود 50 هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.
این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری را شامل می شود که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.
موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی – نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.
تهرام/7247//6139

انتهای پیام /*


فرهنگي


نمايشگاه موزاييك


اشك شكسته