گردشگری و توریسم

بازگشایی مرز خسروی، فرصت بزرگی برای رونق گردشگری است

به گزارش ایرنا، امید قادری روز شنبه در نشست با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در صورت بازگشایی مرز خسروی و شوشمی پاوه، شاهد افزایش حضور گردشگران عراقی خواهیم بود.
او ادامه داد: در صورت تحقق این مهم، علاوه بر توسعه و رونق در بخش گردشگری، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و معیشت مرزنشینان خواهیم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه صنایع دستی کرمانشاه چیزی کمتر از اصفهان ندارد، افزود: برخی از صنایع دستی ما در کشور منحصر به فرد است و باید تلاش کنیم آنها را به عنوان برند استان معرفی کنیم.
او در ادامه با اشاره به شناسایی چهار هزار و 500 اثر شناخته شده در سطح استان و ثبت بیش از 2 هزار و 250 اثر در فهرست آثار ملی، اظهار داشت: درصددیم بافت تاریخی کرمانشاه که حدود 330 هکتار از مساحت این شهر را در برگرفته به ثبت ملی برسانیم.
قادری ادامه داد: در صورتی که از قوانین صحیح و درست در جهت حفاظت از هویت این شهر استفاده نکنیم به سرنوشت خیابان مدرس دچار خواهیم شد.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم ساخت و سازهای غیراصولی و افسار گسیخته، هویت و اصالت بافت تاریخی کرمانشاه را از بین نبرد.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه خواستار رفع موانع حوزه سرمایه گذاری و بهبود روند استعلام ها توسط دستگاههای اجرایی شد و خاطرنشان کرد: کرمانشاه با داشتن پتاسیل های متعدد دارای فرصت ها و اولویت‌های سرمایه گذاری خوبی در بخش گردشگری است که این مهم موجبات جذب سرمایه گذاران به این استان را فراهم می آورد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از تلاش مدیرکل میراث فرهنگی استان در حوزه سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت های گردشکری قدردانی کرد.
احمد صفری به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: نگاه مونسان معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور نسبت به استان کرمانشاه، 180 درجه تغییر کرده است.
او همچنین خواستار برگزاری تورهای گردشگری ارزان قیمت برای مردم کرمانشاه شد.
مرز رسمی خسروی قدیمی ترین و با سابقه ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات و یکی از مرزهای راهبردی کشورمان، شاهراه صادرات کالاهای صادراتی ایران به سواحل مدیترانه و اروپا است که هم اکنون نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی استان و منطقه غرب کشور دارد.
8066/7447

انتهای پیام /*


فرهنگي


بازگشايي مرز خسروي


گردشگري


ميراث فرهنگي كرمانشاه