گردشگری و توریسم

اقامتگاه بوم گردی عشایری ایل قشقایی در بوشهر افتتاح شد

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر دراین آیین گفت: یکی از ظرفیت های خوبی که در کشور و این استان مورد غفلت قرار گرفته است بحث گردشگری است که با برنامه ریزی و کمک به افراد خلاق می توان نتایج خوبی را دراین ظرفیت شاهد باشیم.
عبدالکریم گراوند افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی با هزینه ای پایین و بازگشت سرمایه در زمان کم زمینه اشتغال جوانان روستا را فراهم می کند که نمونه این را در بیشترنقاط استان شاهد هستیم.
گراوند با انتقاد از سیستم نظام اداری اظهار داشت: امروز جوانان ایده پرداز و فعال دربخش خصوصی با قرارگیری در پیچ و خم های سیستم اداری کشور مایوس و در میانه های مسیر ایده خود را رها می کنند و این موضوع مانع رونق تولید است.
استاندار بوشهر افزود: با توجه به شعار سال همه دستگاه های اجرایی مکلف و موظف هستند بدون تفسیر این شعار هر جایی که زمینه تولید فراهم است در کمترین زمان ممکن ایده ها و خلاقیت های جوانان را در دستور کار خود قرار بدهند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت:
با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری موجود در استان، چند برابر شدن اقامتگاه های بوم گردی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
ارغوان مهدی زاده ادامه داد: در بخش اقامتگاه های بوم گردی عشایری در سه نقطه بخش بوشکان در حال فعالیت وهمه آنها از رونق خوبی برخوردار هستند.
وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با برنامه ریزی در تلاش برای تحقق شعار سال است و امیدواریم بتوانیم در رونق تولید و اشتغال جوانان نقشی ایفا کنیم.
مهدی زاده اضافه کرد: در این ارتباط از اجرای طرح های گردشگری استقبال و تلاش در سرعت بخشی اجرای روند اداری و به ثمرنشستن طرح های گردشگری انجام می شود.
وی یادآور شد: در نوروز امسال ۲۵۵ اقامتگاه بومگردی عشایری و روستایی در استان بوشهر فعالیت کردند.
6047/6043

انتهای پیام /*


اقتصاد


بومگردي


بوشكان


بوشهر