گردشگری و توریسم

خانه تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی در استان ها ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، جلال تاجیک روز شنبه در نشست سومین برنامه توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی قزوین، تهران، البرز، مازندران،گلستان و سمنان که به میزبانی قزوین برگزار شد،افزود: راه اندازی این خانه می تواند به ساماندهی بهتر تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی منجر شده و به ارتقای فعالیت های آنها کمک کند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی،گفت: این مهم از سال 95 در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و در همین رابطه دوره های آموزشی برای تشکل ها در نظر گرفته شده که سومین دوره آن در حال برگزاری است.
مدیرکل امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد با فعالیت های خود می توانند به تحقق اهداف میراث فرهنگی و تقویت حوزه گردشگری کمک کنند.
تاجیک در ادامه با اشاره به ضرورت تعامل هرچه بیشتر میان مدیران حوزه مدیریت شهری و میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: در همین رابطه به دنبال فعال سازی کمیسیونی با عنوان ‘مهر و میراث’ هستیم که در آن موضوعات مشترک بین شهرداری ها و میراث فرهنگی با حضور مدیران این حوزه و اعضای شوراهای اسلامی و تشکل های مردم نهاد پیگیری می شود.
وی در ادامه با اشاره به ثبت ملی باغستان سنتی قزوین و نقش این مجموعه در رونق گردشگری و همچنین حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از حوادثی چون سیل،اظهار داشت: این میراث زیبا و طبیعی را باید با کمک تشکل های مردم نهاد حفظ و صیانت کرد.
سومین نشست توانمندسازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی قزوین، تهران، البرز، مازندران،گلستان و سمنان در قزوین به مدت 2 روز پیگیری می شود.
استان قزوین دارای 12 تشکل مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


تشکل های مردم نهاد


قزوین