گردشگری و توریسم

نامگذاری روز میهمان نوازی در شورای فرهنگ عمومی پیگیری می شود

صابر سهرابی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورت تصویب این پیشنهاد استاندار فارس، این طرح به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال می شود که در ادامه به شورای انقلاب فرهنگی خواهد رفت و در صورت تصویب نهایی در تقویم ملی کشور نیز ثبت خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه جهانیان همیشه شیراز و فارس را به عنوان مهد تمدن و فرهنگ می‌شناخته‌اند، اظهار داشت: رفتار مردم در سیل شیراز ثابت کرد که آن‌ها وارثان اصلی پایتخت فرهنگی ایران هستند و یک سر و گردن از مدعیان فرهنگ و هنر بالاترند.
سهرابی گفت: موج مهربانی مردم نشان می‌دهد که امور فرهنگی و هنری بدون سر و صدا و حاشیه و در دراز مدت تاثیری غیرقابل انکار برجای می‌گذارند، بارور می‌شوند و ثمر می‌دهند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: باید این حرکت فرهنگی مردم را پاس بداریم و برای تداوم مهربانی و انتقال آن به نسل جوان برنامه ریزی کنیم.
به پاسداشت قدردانی از مردم شیراز در پی اقدامات انساندوستانه پس از سیل 5 فروردین دروازه قرآن، استاندار فارس اعلام کرد: روز 5 فروردین به عنوان روز جهانی ‘میهمان نوازی و نوع دوستی’ ثبت خواهد شد.
عنایت‌الله رحیمی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی مردم فارس و شیراز در یاری رساندن به آسیب دیدگان واقعه سیل پنجم فروردین ماه جلوه ای ارزشمند از نوع دوستی را به نمایش گذاشته ، از مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست ثبت این روز را به عنوان روز جهانی میهمان نوازی پیگیری کنند.
وی عنوان کرد: مردم در سیل اخیر شیراز کمک های بسیار شایان توجهی کردند و خوش درخشیدند و شعر ‘ بنی آدم اعضای یکدیگرند’ را تفسیر کردند.
استاندار فارس ابراز کرد: مردم شیراز اثبات کردند که ضرب المثل هایی که میهمان نوازی آنان را در همه جهان زبانزد کرده، واقعی است و رفتار این مردم درسی انسانی نه تنها برای ایرانیان که برای جهان بود.
7375/ 2027/6113

انتهای پیام /*


فرهنگي


شوراي فرهنگ عمومي


نامگذاري تقويم


روز ميهمان نوازي