گردشگری و توریسم

امسال 22 طرح مرمتی و گردشگری در آذربایجان شرقی تکمیل می شود

علیرضا قوچی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «پل پنج چشمه، کبوترخانه دده خان، مسجد کبود و مسجد زرگران بناب»، «امام زاده کلیبر»، «مجتمع بین راهی عجب شیر» ، «مسجد کریم خان و خانه سلطان قرائی تبریز» و «مجتمع رفاهی هوراند » از جمله طرح های در حال تکمیل هستند.
وی اظهارداشت: این طرح ها در راستای حفظ و صیانت از اماکن و محوطه های تاریخی و تامین زیرساخت های گردشگری اجرا می شود.
وی با بیان اینکه از میان 163 طرح مرمتی، احیا و زیرساخت‌های گردشگری تعریف شده افزون بر 100 کارگاه فعال هستند، افزود: از میان این تعداد 30 طرح به تبریز و 70 طرح به سایر شهرستان ها اختصاص دارد .
قوچی خاطرنشان کرد: سال 98 جزو پرکارترین سال‌های فعالیت میراث فرهنگی استان در زمینه طرح های مرمتی است و تا پایان فروردین ماه امسال 63 طرح به تعداد کارگاه های فعال استان افزوده می شود.
وی اعلام کرد: با تلاش‌ و پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل در تخصیص ردیف اعتباری ، 120 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان در نظر گرفته شده است.
قوچی گفت: تحقق کامل این اعتبار مسیر را برای اجرای مطلوب طرح های پیش بینی شده در سطح استان هموارتر خواهد کرد.
وی گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان ها، طرح ‌های مختلف سرمایه‌گذاری گردشگری از جمله احداث کمپ ها و مراکز اطلاع رسانی گردشگری، راه دسترسی، ایجاد پیاده راه، ایجاد سرویس های بهداشتی، آبرسانی و نیرو رسانی تعریف شده است و با اتمام آن ها شاهد افزایش رضایتمندی گردشگران خواهیم بود.
تا کنون یک هزار و 756 اثر در استان آذربایجان شرقی در حوزه میراث غیرمنقول، ناملموس و طبیعی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
3071

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


ميراث


آذربايجان شرقي