گردشگری و توریسم

یک میلیون و 100 هزار نفر از جاذبه های استان دیدن کردند

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه چهارشنبه در سمینار فرمانداران استان در دره گل تفتان خاش بیان کرد: در تعطیلات نوروزی افزون بر 9 میلیون بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان صورت گرفت و افزون بر یک هزار واحد بوم گردی در مناطق روستایی استان نیز به مهمانان نوروزی خدمات ارائه دادند.
استاندار با اشاره به اینکه بارش های تند و سیلابی با وجود برکات همراه خود، خسارتهایی را نیز در استان های کشور به دنبال داشته است افزود: آمادگی داشتن برای مقابله با مشکلات سیلاب و تلاش برای شناسائی کانون های پر خطر و پیشگیری از ساخت و ساز در مسیرهای سیلابی باید مورد توجه فرمانداران باشد.
وی اضافه کرد: در روزهای آتی بارش هایی در نقاط مختلف بلوچستان رخ می دهد که شاید سیلاب هم به همراه داشته باشد و در حوزه سیستان نیز از روزهای آتی تا یک ماه یا 45 روز دیگر سیلاب دستگاه های استان و مردم را گرفتار می کند و احتمال توفان و سونامی در حاشیه دریا هم وجود دارد که ضروریست همه فرمانداران و دستگاهها با تمام قوت و آمادگی در صحنه باشند.
رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در اسفند ماه امسال برگزار می شود که لازم است تمهیدات لازم اتخاذ و زیرساخت های برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در شهرستانها فراهم شود.
وی تصریح کرد: دولت در چابهار و زاهدان به مبحث و معضل حاشیه نشینی نگاهی ویژه دارد لذا برای مقابله با معضلات اجتماعی و کاهش دادن آنها لازم است نهادهای مردمی نیز فعال شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل احزاب و حمایت از فعالان این عرصه با هدف کاهش دادن مشکلات و آسیب ها و ورود پیدا کردن به صحنه انتخابات سالم در شهرستانها مورد توجه قرار گیرد.
موهبتی اظهار داشت: هزینه کردن در روستاها و کمک به توسعه نقاط روستایی با رعایت الزامات قانونی با نگاه فرمانداران انجام شود.
رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ایجاد نشاط در شهرها و مناطق روستایی و جمع آوری زباله در ورودی شهرها باید مورد توجه فرمانداران قرار گیرد و با آسیب وارد کنندگان به محیط زیست برخورد شود.
وی افزود: حمایت از سرمایه گذاران و کمک به توسعه مناطق استان و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال و کار کردن خلاقانه، عملکرد موفق فرمانداران را به نمایش می گذارد.
علی زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اهمیت آمادگی برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه و اطلاع رسانی اقدامات دولت گفت: تغییر مدیران دستگاههای اجرایی از سوی مدیران کل بدون هماهنگی و اطلاع فرمانداران ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامداران و صنایع تولیدی و جبران خسارتهای ناشی از سیلاب باید مورد توجه دستگاههای دست اندرکار باشد.
علی کرد افزود: مردم منطقه برای لایروبی منابع آبی، تامین لوله برای تهیه و انتقال آب کشاورزان خسارت دیده، مدیریت آب های مرزی، رفع مشکلات سوختی حوزه کشاورزی روتک، اجرای پروژه های نیمه تمام سدسازی، دیوارهای حفاظتی در حاشیه رودخانه های ایرندگان، سنگان، تمندان و کوشه به حمایت مسئولان نیاز دارند.
وی اظهار داشت: ایجاد اقامتگاههای بوم گردی، فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از فعالان صنایع دستی به ویژه سوزندوزی، شناسایی و ثبت آثار پر شمار گردشگری، تهیه سند توسعه و معرفی آثار گردشگری، بازسازی قلعه های تاریخی و مسجد جامع، زیارت مرتضی علی، بازارچه سرپوش و غیره از ضرورت های مهم به شمار می رود.
کرد از آنچه که آن را «حذف پروژه ها در حوزه های مختلف شهرهای خاش و زاهدان و میرجاوه نامید انتقاد کرد» و ضرورت توجه به مشکلات اعتباری طرحها را خواستار شد.
7310 **6081

انتهای پیام /*


سیاسی


استاندار


همایش فرمانداران


سیستان و بلوچستان