گردشگری و توریسم

دیپلماسی استان اصفهان نیازمند تقویت و فعالیت بیشتر است

به گزارش ایرنا، علیرضا سالاریان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اصفهان از ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری و فرهنگی برخوردار است و باید دست کم با 50 شهر دنیا ارتباط خواهر خواندگی داشته باشد.
وی با بیان این که اصفهان نتوانسته بطور کامل از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده استفاده کند تاکید کرد : نداشتن رابطه خواهر خواندگی با دیگر شهرهای دنیا برای ما ضرر بیشتری بدنبال دارد.
سالاریان اضافه کرد: مقدمات انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با چند شهر دیگر از جمله باندونگ اندونزی، کراکوف لهستان و حیدرآباد هند پیگیری شده اما تاکنون هیچکدام به نتیجه نرسیده است.
وی با بیان این که باید پیگیری های بیشتری در این زمینه از طرف مسوولان انجام شود تصریح کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه نقش هماهنگ کننده را بر عهده دارد و سایر دستگاهها نظیر استانداری، شهرداری ها و اتاق بازرگانی و دانشگاهها در این زمینه وظیفه دارند.
وی با اشاره به اینکه شهردار و شورای شهر اصفهان نیز رویکرد خوبی نسبت به استفاده از قراردادهای خواهرخوانده این شهر دارند، تصریح کرد: باید بتوانیم این قراردادها را عملیاتی کنیم و در این راستا به کمک همه دستگاههای ذیربط نیاز است.
سالاریان گفت: رفت و آمد و تبادل نظر با هیات های مختلف شهرهای خواهرخوانده در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی می تواند به ارتباطات بیشتر اصفهان با شهرهای خواهرخوانده منجر شود.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به اینکه تقویت ارتباطات با شهرهای خواهر خوانده به توسعه و پیشرفت استان کمک خواهد کرد، گفت: برقراری ارتباطات بین الملل و تبادل اطلاعات در زمینه های علمی، اقتصادی، اجتماعی، هنری و فرهنگی با شهرهای خواهرخوانده تاثیر بسزایی در بهره برداری از ظرفیت های طرفین دارد.
وی با اشاره به این که امسال بیستمین سال خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ است خاطرنشان کرد: خواهر خواندگی اصفهان با سن پترزبورگ در روسیه استانی شده اما در اصفهان بصورت شهری باقیمانده است.
وی گفت: شورای روابط بین الملل استان با تائید و تصویب استاندار وقت و فعلی در سال 97 شروع شد که بعنوان مهمترین فعالیت این نمایندگی در هماهنگ سازی روابط خارجی استان و مشارکت جمعی برای فعالیت های بین المللی محسوب می شود.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اضافه کرد: تشکیل شورای هماهنگی روابط بین الملل استان اصفهان می تواند به توسعه روابط بین المللی استان اصفهان با کشورهای جهان در زمینه های اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و فرهنگی کمک کند.
سالاریان افزود: نمایندگی وزارت خارجه از هشت سال گذشته تا کنون در اصفهان ایجاد شده و کلیه فعالیت های کنسولی در این مرکز انجام می شود.
به گفته وی، در سال 97 سه هزار و 106 روادید در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان صادر شده که نسبت به تعداد چهار هزار و 533 روادید در سال 96، کاهش داشته است.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به اینکه روزانه 50 نفر برای انجام امور کنسولی به این دفتر مراجعه می کنند، افزود: سال گذشته 34 هزار و 46 سند توسط این دفتر تایید شده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان این که توسعه گردشگری نیازمند تامین زیرساخت های آن است تصریح کرد: اتوبان فرودگاه تا شهر اصفهان از وضعیت نا مناسبی برخوردار است و نیازمند اصلاح است.
به گفته وی، تردد موتورسیکلتها، دوچرخه ها و عابران پیاده زیبنده شهر گردشگری اصفهان نیست و باید این ترددها اصلاح شود.
سالاریان همچنین با انتقاد از صدا و سیمای مرکز اصفهان به دلیل توجه نداشتن به مقوله گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: صدا و سیما در استان اصفهان به هیچ کس پاسخگو نیست و هر برنامه را به دلخواه پوشش می دهد.
وی گفت: این سازمان از بودجه بیت المال استفاده می کند و باید در راستای توسعه گردشگری و فرهنگ سازی در جامعه بیش از پیش تلاش کند.
اصفهان با شهرهای شیان چین، کولامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، ست پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.
6022/ 7150

انتهای پیام /*


سیاسی


سیاست خارجی


نمایندگی وزارت خارجه


گردشگری


اصفهان