گردشگری و توریسم

هاستل ها جذب گردشگران خارجی را تسهیل می کند

مهدی خسروآبادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در صدد هستیم این اقامتگاه ها را در قالب واحد های اقامتی مورد رسیدگی قراردهیم و در این خصوص درنظرداریم تا ماه های آتی نسبت به اخذ مجوز به این مکان ها اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: هاستل سی دار اقامتگاه های ارزان قیمتی برای گردشگران مجرد زن و مرد در سراسر دنیا است که با پرداخت هزینه 8 تا 15 دلاری امکاناتی از جمله تک تخت و یک وعده غذا (صبحانه) روزانه را در اختیار گردشگران خارجی قرار می دهد.
خسروآبادی ادامه داد: این طرح که چند سالی است از سوی معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور راه اندازی شده است موجب شده تا برخی تورلیدرها و راهنمایان گردشگری با سرمایه گذاری خود در محیط دنج و سنتی میزبان گردشگران خارجی باشند.
وی گفت: این روش ضمن ارزآوری، زمینه حضور و اقامت این مسافران که از نظر مالی سطحی متوسط دارند را فراهم می کند.
همچنین مدیر یک هاستل سی دار در تهران نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقدمات این اقامتگاه های ارزان قیمت حدود 3 سال پیش درسطح استان تهران ایجاد شد که در صدد هستیم تا با این روش سنت، آداب، فرهنگ و طبخ غذاهای اصیل و سنتی کشورمان را به این گردشگران بشناسانیم.
صابره فرجی با بیان اینکه امکانات این اقامتگاه ها در حد هتل های درجه بالا نیست خاطر نشان کرد: این محیط ها می تواند برای کشورمان درآمد زا باشند، چرا که حداقل امکانات را برای افرادی که به صورت انفرادی قصد سفر به کشور دارند، فراهم می کند.
فرجی همکاری شهرداری منطقه 12 و گردشگری استان تهران را در حمایت از این اقامتگاه ها مطلوب دانست و گفت: با افزایش این اقامتگاه ها می توان قلب پایتخت و آثار فرهنگی این منطقه را به گردشگران خارجی معرفی کرد.
براساس این گزارش علاقه مندان می توانند ازطریق پست الکترونیکی support@cedarhostel.com با این مجموعه درارتباط باشند.
تهرام/7247//6139

انتهای پیام /*


فرهنگي


اقامتگاههاي ارزان قيمت


ميراث وگردشگري


تهران