گردشگری و توریسم

21 میلیارد ریال صنایع دستی در بوشهر فروش رفت

ارغوان مهدی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تولیدات صنایع دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد طوریکه در بازارهای جهانی ازجمله اروپا و کشورهای مختلف آسیایی عرضه می ‌شود.
وی بیان کرد: حصیربافی، صنایع دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم کاری از جمله صنایع دستی شاخص استان بوشهر به شمار می رود.
مهدی زاده گفت: برگزاری نمایشگاه ها وغرفه های صنایع دستی می تواند به صنعتگران این انگیزه را بدهد که نسبت به تولید و فعالیت در حوزه صنایع دستی این استان حساسیت بیشتری داشته و به منظور معرفی بهتر این کالاها برای عرضه و فروش کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: کیفیت بخشی به تولید صنایع دستی در استان بوشهر توسط صنعتگران باعث شده استقبال چمشگیری از خرید و استفاده از صنایع دستی صورت پذیرد.
مهدی زاده گفت: تلاش می شود با برنامه ریزی قبلی و طرح های مختلف در زمینه ارتقای کمی و کیفی تولیدات، معرفی و فروش محصولات صنایع دستی استان گام برداریم زیرا فعالیت در این بخش افزون بر ارز آوری موجب رونق اقتصادی و تولید ملی می شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروز 594 غرفه، 35 بازارچه و فروشگاه عرضه محصولات صنایع دستی در اقامتگاه های بوم گردی استان برپا شد.
لیلا رحیمی افزود: فروش این میزان تولیدات صنایع دستی بیانگر رضایت گردشگران و کیفیت مناسب این تولیدات است.
وی ادامه داد: صنایع دستی استان بوشهر از لحاظ نوع، جنس، رنگ وتنوع بی نظیر است و تلاش می شود در سال جاری با استفاده از همه ظرفیت ها در بخش مواد اولیه مناسب زمینه تولید با کیفیت محصولات فراهم شود.
6047/6043

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنايع دستي


نوروز


بوشهر