گردشگری و توریسم

رونق صنایع دستی با تعاملات بین‌المللی

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نماینده معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در این اجلاس راهکارهایی برای بهبود تعامل آموزشی در حوزه صنایع دستی بین کشورها ارائه می کند تا موافقت اعضا را برای میزبانی ایران در مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در سال ٢٠٢٠ به دست آورد.
پیشنهادات نماینده معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی؛ شامل تغییراتی در فضای مجازی برای ارتقای فروش و بهبود عملکرد در این حوزه است که با توجه به ثبت 10 شهر جهانی صنایع دستی از ایران، اهمیت ویژه ای برای شاغلان در این بخش خواهد داشت. در صورت موافقت اعضا با پیشنهادات ارائه شده نمایشگاه های صنایع دستی بیش از پیش رونق خواهند گرفت.
این اجلاس در شهر «چیانگ مای» در شمال تایلند برگزار می شود. این شهر با وجود کوچک و کم جمعیت بودن به دلیل جذابیت های طبیعی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکنون میزبان رویدادهای مهم دیگری نیز بوده است. چیانگ مای چندی پیش از طرف یونسکو به عنوان «شهر خلاق» در حوزه هنرهای بومی و صنایع دستی به ثبت رسیده است و در لیست شهرهای جهانی صنایع دستی نیز قرار گرفته است.

**نمایش آثار برگزیده صنایع دستی ایران
همچنین در حاشیه این اجلاس نمایشگاه درخت زندگی با نمایش 150 اثر برگزیده از صنایع دستی و طراحی لباس ٢٨ کشور افتتاح می شود. این نمایشگاه تاکنون در مالزی، هند، هاوایی، کانادا، تایوان و تایلند برگزار شده است.
در تایلند این نمایشگاه ٣ ماه ادامه خواهد داشت، کشور بعدی بعد از اعلام آمادگی در صورت داشتن شرایط برگزاری انتخاب خواهد شد.
آثاری از رشته های ملیله، گلیم شیریکی پیچ، پته دوزی، قلمکار، سوزندوزی بلوچ، شربافی، طلاکوبی روی فولاد از ایران در این نمایشگاه حضور دارد.
فراهنگ**9012**9157

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


صنايع دستي


تايلند