گردشگری و توریسم

بندرعباس باید در تحول گردشگری استان پیشرو باشد

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در مراسم تقدیر از عوامل خدمات سفر در بندرعباس اظهار داشت: شهر بندرعباس به دلیل برخورداری از موهبت های الهی و ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری که دارد، می تواند به نگین شهرهای بندری و حتی مراکز استان های کشور تبدیل شود.
وی با تاکید بر ایجاد امکانات و زیرساخت های بیشتر گردشگری در بندرعباس، ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال گذشته تغییر و تحولات سازنده و خوبی در ارائه خدمات در شهر بندرعباس ایجاد شد.
همتی اضافه کرد: در ساحل بندرعباس امکانات خوبی ایجاد شده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل باز هم باید اقدام های بیشتری را انجام دهیم.
وی با اشاره به پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس، بیان داشت: این طرح بسیار خوب و زیبا طراحی شده و به یکی از جاذبه های گردشگری شهر بندرعباس تبدیل می شود و در حال حاضر نیز فعالیت گسترده ای جهت اجرای آن در حال انجام است.
استاندار هرمزگان ایجاد امکانات مناسب حمل و نقل را از جمله زیرساخت های مهم برای توسعه گردشگری دانست و گفت: در این راستا به طور جدی پیگیر تکمیل خط دوم راه آهن بندرعباس به تهران هستیم.
به گزارش ایرنا به نقل از سوی ستاد خدمات سفر هرمزگان، از 25 اسفند 97 تا 15 فروردین 98 تعداد 2 میلیون و 817 هزار و 502 نفر وارد این منطقه شدند و 8 میلیون و 459 هزار و 308 نفر اقامت شبانه در اماکن اقامتی، مدرسه ها و کمپ های استان ثبت شد.
از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری بندرعباس مرکز استان هرمزگان می توان به نوار ساحلی بسیار زیبا، معبد هندوها، مراکز تجاری، حمام گله داری، موزه مردم شناسی ، موزه آب، باغ پرندگان، باغ گلها ، عمارت کلاه فرنگی و برکه های باران اشاره کرد.
7198/6048

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگري


خدمات سفر


هرمزگان