گردشگری و توریسم

12 هتل و مهمانپذیر در کرمان استاندارد سازی شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: روند استاندارد سازی تاسیسات گردشگری استان کرمان به صورت مستمر و با همکاری مشترک موسسه آموزش گردشگری هفتواد کویر و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه استان کرمان دارای 35 هتل و هتل آپارتمان، 31 مهمانپذیر و 318 خانه بوم گردی و 27 خانه مسافر است تصریح کرد: استانداردهای واحدهای اقامتی این استان از نظر مشخصات فنی، تجهیزات، نیروی انسانی، کیفیت ارائه خدمات و نحوه برخورد پرسنل بررسی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: پس از تعیین استانداردها، تیم ارزیابی بر اساس مستندات موجود و کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری نسبت به تعیین درجه هتل‌ها و مراکز اقامتی اقدام می‌کند.
وی ادامه داد: تاکنون برای 12 هتل و مهمانپذیر گواهی استاندارد صادر شده و مابقی نیز در دست اقدام است.
فرخی با اشاره به اینکه این طرح به صورت مستمر ادامه دارد تصریح کرد: خوشبختانه در تعداد زیادی از واحدهای مورد نظر، تغییرات بسیار ارزنده و مثبتی مشاهده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ خدمات واحدهای اقامتی بر اساس ستاره و کیفیت خدمات تعیین می‌شود گفت: بدون شک اجرای این طرح به ارتقای کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری مذکور و رضایت مشتریان منجر خواهد شد.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه طبیعی و تاریخی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
7437/ 5054

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


استاندارد سازي


كرمان