گردشگری و توریسم

هفت هنرمند صنایع دستی خراسان جنوبی گواهی کیفیت گرفتند

به گزارش ایرنا حسن رمضانی روز سه شنبه در نشست اعطای لوح کیفیت به هنرمندان صنایع دستی استان خراسان جنوبی افزود: کارشناسان خبره حوزه صنایع دستی از سال 95 کار ارزیابی و درجه بندی کارگاه های صنایع دستی را در استان شروع کرده اند که در 2 سال متولی 17 کارگاه و هنرمند موفق به اخذ گواهی کیفیت ملی شده اند.
وی گفت: 10 کارگاه سال 96 در شهرستان های بیرجند، طبس و زیرکوه این گواهی کیفیت را دریافت کردند و سال گذشته براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای استان، 20 کارگاه مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت هفت مورد موفق به اخذ این گواهی کیفیت شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از استمرار تلاش هنرمندان در مسیر تولید صنایع دستی با کیفیت در استان بیان کرد: امید است در کنار افزایش کمی کارگاه ها، کیفیت تولیدات نیز مدنظر باشد.
وی یادآور شد: افزایش کیفیت تولیدات صنایع دستی از لحاظ اعتبار ملی نیز اهمیت دارد چرا که به خصوص در بازارهای جهانی انتظار از تولیدکنندگان، کار با کیفیت و متناسب با استانداردهای هر رشته است.
رمضانی افزود: اگر نتوانیم استانداردهای لازم را در تولیدات ارایه دهیم هم اعتبار استان در عرصه جهانی مخدوش می شود و هم مصرف کنندگان از دست می روند.
وی با تاکید بر اهمیت این مسئله برای استان خراسان جنوبی بیان کرد: استان هایی همچون اصفهان به لحاظ تعدد کارگاه ها ممکن است انتخاب های گوناگونی برای مصرف کنندگان داشته باشند اما تولید کنندگان صنایع دستی خراسان جنوبی باید در کنار ارتقای کمیت، کیفیت را هم مدنظر قرار دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: افزایش کیفیت صنایع دستی موجب راندمان بالای اقتصادی نیز می شود و منافع این کار به هنرمندان باز می گردد.
وی تاکید کرد: ملاک حمایت از صنایع دستی چه در بخش اعطای تسهیلات ارزان قیمت یا بلاعوض و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی نیز رعایت استانداردها خواهد بود.
در این نشست زهرا خراشادی زاده با چادر شب بافی، فاطمه صغری مشرقی مقدم با هنر رودوزی های الحاقی، حمیدرضا جامعی با تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، عفت عرب با گلیم بافی، پویا نخعی با ساز سنتی، سپهر رخشانی با معرق چوب و خدیجه خراشادی زاده با چادر شب بافی لوح کیفیت را از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دریافت کردند.
9893*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


لوح كيفيت


ميراث فرهنگي