گردشگری و توریسم

آمار گردشگران نوروزی فیروزکوه سه درصد رشد داشت

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، ابراهیم اکبری افزود: با توجه به مقایسه صورت گرفته در سال های 96-97 و 97-98 شهرستان فیروزکوه در رابطه با جذب گردشگر با رشد خوبی مواجه بوده است.
وی آمار اقامت مسافران و گردشگران در نوروز سال گذشته را 3 هزار و 365 نفر اعلام کرد و گفت: در نوروز امسال 3 هزار و 511 نفر از گردشگران در فیروزکوه اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد نشان می دهد.
اکبری ادامه داد: بازدید های نظارتی نیز 11 درصد نسبت به تعطیلات نوروزی 97 افزایش داشته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی فیروزکوه با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی بیان داشت: معرفی جاذبه های گردشگری فیروزکوه، نقش موثری در جذب مسافران متعدد داشته و این امر گامی در مسیر پیشبرد اهداف توسعه آتی شهرستان بشمار می آید.
وی افزود: حضور گردشگران منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تحقق برنامه های مدیریت شهرستان در این عرصه می شود.
فیروزکوه با آب و هوایی کوهستانی دارای دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده و وسیع ترین و کم جمعیت ترین شهرستان استان تهران بشمار می آید.
این شهرستان با قدمتی چند هزار ساله و طبیعتی بکر و بی نظیر، در طول ایام سال بویژه در نیمه نخست مقصد بسیاری از گردشگرانی ست که بمنظور گذراندن اوقات فراغت ، بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و اقامت به این شهرستان سفر می کنند.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگران نوروزي


فيروزكوه