گردشگری و توریسم

بازدید از آثار تاریخی شهرری 32 درصد افزایش یافت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 (شهرری)، فرهاد افشار در این باره اظهار داشت: سال گذشته 235 هزار گردشگر از اماکن مهم تاریخی و مذهبی شهرری دیدن کردند.
وی ادامه داد: آستان مقدس عبدالعظیم(ع)، برج طغرل، چشمه علی، آتشکده ری، نقاره خانه و دژ رشکان از مهمترین اماکن مورد بازدید گردشگران بودند.
افشار با اشاره به اینکه شهرری بیش از 168 اثر تاریخی دارد، گفت: چهار هزار و 200 نفر از بازدیدکنندگان از طریق ثبت نام در تورهای ری گردی، تهران گردی و طرح پرسه در شهر بهره مند شدند که استقبال شهروندان نسبت به سال گذشته قابل توجه بود.
وی عنوان کرد: هفت ایستگاه اطلاع رسانی در میادین مهم و یک ایستگاه در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ایام نوروز فعالیت کردند و بیش از هفت هزار و 300 گردشگر را راهنمایی کردند.
افشار با اشاره به بارندگی های فصلی در ایام نوروز یادآور شد: فعالیت‌های نگهداشتی در مسیرهای منتهی به اماکن متبرکه، تاریخی و باستانی به صورت شبانه روزی انجام شد و 50 خانوار از مسافران در راه مانده نیز در سوله‌های ورزشی اسکان داده شدند.
وی عنوان کرد: همچنین چهار هزار نفر از فرهنگیان نیز با همکاری آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهرری از امکانات اسکان موقت شهرداری بهره مند شدند.
به گزارش ایرنا، وجود 198 اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود 32 بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر 11 میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد .
6003/1970

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز 98


شهرداری منطقه 20


اسکان مسافران