گردشگری و توریسم

فروش 7میلیارد و 824 میلیون ریال صنایع دستی در آذربایجان شرقی

مرتضی آبدار روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران بر اهمیت حمایت از صنایع‌دستی در راستای رونق تولید تاکید کرد و اظهار داشت: در سال‌جاری که رونق تولید در راس امور نهادهای دولتی و غیردولتی کشور قرار گرفته است، باید جایگاه صنایع‌دستی که تجلی‌گر تفکر خلاق و بی‌بدیل هنرمندان این خطه است را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرصت عرضه و فروش محصولات و ارتقای توانمندی‌ های هنرمندان را فراهم می‌ کند، ادامه داد: ایام نوروز از جمله فرصت‌های مناسبی است که با برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، زمینه لازم برای معرفی هنر دست فاخر هنرمندان استان به گردشگران نوروزی فراهم می‌شود.
آبدار اعلام کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان در تعطیلات نوروز امسال با مشارکت انجمن‌های مردم نهاد به برپایی 39 نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در سراسر استان اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی 98 با استقبال گردشگران نوروزی مواجه بود، گفت: طی ایام نوروز شاهد بازدید 327 هزار و 946 گردشگر از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان بودیم که به دنبال این استقبال میزان 782 میلیون و 400 هزار تومان صنایع‌دستی به فروش رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: توجه به صنایع‌دستی یکی از شاخص‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید محسوب می‌شود، زیرا که به میزان حضور فعال در عرصه فروش و بازاریابی تولیدات صنایع‌دستی، نگاه مردم به ویژه گردشگران به استقبال از خرید و حمایت از تولیدات ملی معطوف خواهد شد و به همان میزان شاهد رونق تولید صنایع‌دستی خواهیم بود.
3071

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


صنايع دستي


آذربايجان شرقي