گردشگری و توریسم

280 هزار زائر نوروزی حرم امام خمینی(ره) را زیارت کردند

حسین قلیچ خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر زائران داخلی حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در طول سال نیز به طور متوسط هر هفته 10 گروه 6 تا 150 نفره از گردشگران خارجی از سراسر جهان به زیارت ایشان مشرف می شوند.
وی با بیان اینکه دست اندر کاران حرم مطهر با تشکیل جلسه ای از 21 اسفند ماه سال گذشته آماده پذیرش مسافران نوروزی بودند، عنوان کرد: تمامی امکانات رفاهی حرم مطهر از جمله هتل، مراکز خرید، پارکینگ، فرهنگسرا، نانوایی، سرویس بهداشی و کلانتری در آماده باش کامل بودند.
قلیچ خانی یادآور شد: دژبان ارتش، نیروهای حفاظت سپاه و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی حافظ امنیت مسافران نوروزی بودند، ضمن اینکه پایگاه های هلال احمر و اورژانس نیز در ایام نوروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) بر پا بود.
وی در ادامه به ویژه برنامه تحویل سال و سخنرانی یادگار امام در صحن حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اشاره کرد و افزود: بیش از 2 هزار زائر در زمان تحویل سال در صحن حرم امام خمینی(ره) حضور داشتند.
قلیچ خانی با اشاره به اینکه حرم مطهر امام خمینی(ره) در مسیر تردد مسافران 17 استان قرار دارد، ابراز کرد: پارکینگ های شمالی، غربی و شرقی حرم امام راحل با ظرفیت گنجایش هر کدام 6 هزار و 750 خودرو سبک و سنگین آماده پذیرش زائران آستان مقدس است.
وی یادآور شد: حرم امام خمینی(ره) امروز با تمهیدات اندیشیده شده به یک تفرجگاه زیارتی و تفریحی برای مسافران و مردم منطقه تبدیل شده به طوری که در روز طبیعت 25 هزار نفر در این مکان معنوی حضور داشتند.
/6003/3218

انتهای پیام /*


اجتماعي


زيارت امام خميني(ره)


حرم امام راحل