گردشگری و توریسم

فرماندار: اشتغال‌زایی بوم‌گردی در رودبار را تقویت کنیم

گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری رودبار به ایرنا حاکیست؛ محمد صالح ضیایی در دیدار و نشستی با اهالی دهستان بلوکات اظهارداشت: پیشرفت و توسعه شهرستان رودبار را از لیافو تا نوده و قلعه کول تا پاچنار پیگیری و در راستای سیاست ها و تدابیر دولت تلاش می کنیم توزیع اعتبارات و توسعه همراه با عدالت باشد و عقب ماندگی های شهرستان و دهستان بلوکات را بهبود بخشیم.
وی ادامه داد: دوماه قبل از معارفه در بازدید میدانی از روستاها و مطالعه شهرستان رودبار، ارزیابی و رصد لازم را در این زمینه کرده ام، مشکلات زیاد است، با به کارگیری تجربه در سه استان تهران، البرز و سمنان و توان و همکاری مدیران و رؤسای ادارت و نهادها سعی می کنیم در طول دوران خدمت گام هایی را برای عمران و آبادانی برداریم.
ضیایی افزود: بر اساس راهبردهای توسعه گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیل به این اهداف را تا بیست روز آینده به استاندار گیلان جهت دستورات لازم برای اقدام تحویل خواهیم داد.
وی تصریح کرد: با هدف رونق اشتغال که از دغدغه های جدی دولت است طرح اشتغالزایی بوم گردی را با توجه به مواهب طبیعی زیبا و قابلیت های دهستان درفک که با استقبال اهالی توام است، تقویت می کنیم.
فرماندار رودبار با توجه به بارش شدید باران و سیل اخیر گفت: در مراحل نخست بارش باران با تشکیل شورای مدیریت بحران شهرستان به پایش و رصد وضعیت پرداختیم و اقدامات لازم را انجام دادیم ولی بارش سنگین طغیان رودخانه ها را موجب شد و ورودی آب سد سفیدرود که در هشتم فروردین 130 متر مکعب بر ثانیه بود، در دوازدهم فروردین به 900 متر مکعب بر ثانیه رسید و سیل در مناطق مختلف شهرستان رودبار بیش از 200 میلیارد ریال خسارت به بار آورد.
ضیایی افزود: در بازدید میدانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از مناطق سیل زده تمهیدات لازم جهت اقدامات مربوط به رفع مشکلات اندیشیده شد که در این راستا نیز استاندار گیلان دستورات لازم برای احداث پل کنارگذر لوشان را صادر کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، رحمت آباد، عمارلو و خورگام و هفت شهر رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، جیرنده، بره سر، توتکابن و 174 روستای دارای سکنه در 67 کیلومتری جنوب مرکز گیلان واقع شده و دروازه ورود به استان از سمت جنوب است.
گیلان با استشمام هوای لوشان آغاز می شود و با فاصله اندک، شهر بادها و توربین های بادی منجیل و از پس آن، شهر شاخه های زیتون و سرو چند هزار ساله، هرزویل …
روز هم خوب است اما شب، رودبار در جنوب گیلان بر دامنه کوه های البرز و تالش و در کنار رودخانه سپیدرود، سراسر نور می شود و دکان های زیتون به وسعت بسیار و از پی هم بخشنده عطر و نور و طعم زیتون هستند.
اگرچه رودبار شهری میان راهی است و موقعیت جغرافیایی آن منظره زیبایی از ترکیب شهرسازی و طبیعت خلق کرده اما گیرایی‌هایش سفری مستقل نیاز دارد. رودبار پیشترها رودبار زیتون بوده و نام رودبار بدلیل گذر سپیدرود از این شهر گرفته شده و گاه شب های رودبار، مأمن آسمان شناسان می شود و نجومیان در این شهر گرد هم می آیند و آسمان می کاوند.
سرو هرزویل درختی است بسیار کهن – بیش از هزاران سال – و با حریم 10هزار مترمربع که در رودبار قرار دارد و ناصرخسرو قبادیانی در سفرنامه اش از آن یاد کرده و در دهه 1250 خورشیدی، در سفرنامه ناصرالدین شاه به فرنگ نیز نوشته شده است؛ در سایه این درخت غول پیکر عصرانه خوردیم و موزیکانت‌ها که در لای شاخ و برگ درخت مخفی شده بودند، نغمات دلپذیر نواختند و ما تعجب کردیم.
زیتون ، هرزویل ، تپه تاریخی مارلیک ، غار درفک و سوسن چلچراغ سهم رودبار است؛ چشمه آب گرم لویه، آب معدنی سنگ رود، کلشتر، ییلاق سلانسر و سیدشت دریاچه تاریک و کوه آسمانسرا، روستای انارافشان انبوه، بقعه شاه شهیدان و … دیگر گیرایی‌های رودبار برای میزبانی گردشگران نوروزی است.
7296/2007/

انتهای پیام /*


اقتصاد


رودبار


گيلان


بوم گردي