گردشگری و توریسم

بیش از 800 هزار بازدید ازآثار تاریخی سیستان وبلوچستان انجام شد

علیرضا جلالزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین 23 هزار و 260 بازدید نوروزی از موزه های استان صورت گرفته است.
وی گفت: 18 نفر بازدید کننده خارجی نیز از موزه های سیستان و بلوچستان دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود:در نوروز امسال یک میلیون و 115 هزار و 268 نفر وارد استان شدند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 19 درصدی مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان بودیم و این آمار نشان می دهد که استان تنها یک مسیر برای عبور مسافران نیست بلکه به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
وی بیان کرد: فروردین امسال و 3 ماه آخر سال 97 شاهد حضور چشمگیر مسافران در استان بویژه در شهرستان چابهار بودیم به طوری که از دی ماه سال 97 ظرفیت چابهار تکمیل شده بود.
جلالزایی گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز حجم بیشتری از مسافر به سیستان و بلوچستان سفر کردند مجوزهای موقت برای خانه های بوم گردی صادر شد تا مسافران با کمبود اقامتگاه مواجه نشوند و شاهد تجمع آنها در برخی نقاط نباشیم.
دبیر ستاد خدمات سفر استان یادآور شد: امسال طرح توزیع نوروز کارت در بین مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرها برای تخفیف10 تا 40 درصدی از فروشگاه های استان اجرا شد که رضایت مسافران را به دنبال داشت.
وی افزود: ضریب اشغال هتل‌ های مرکز استان در ایام نوروز 65 درصد بود که به نسبت سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: 45 تور داخلی در طول مدت نوروز 98 با برنامه سفر و 3 تور ورودی از کشورهای استرالیا، ایتالیا و اسپانیا وارد استان شدند.
9923 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


بازديد از موزه ها