گردشگری و توریسم

28 هزار نفر از جاذبه های گردشگری نقده بازدید کردند

حامد پرورش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالاب های بین المللی، بهشت پرندگان، مجتمع تفریحی یئدی گوز، مجموعه باستانی تپه حسنلو، نوروزگاه ها، موزه ها و پل تاریخی ممیند از جمله اماکن مورد بازدید گردشگران بود.
وی ادامه داد: امسال شاهد رشد 30 درصدی بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری نقده بوده ایم.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در این شهرستان بیان کرد: نمایشگاه های صنایع دستی در مجاورت بازارچه کالاهای مرزی این شهرستان و تپه باستانی حسنلو برپا شد تا مردم علاوه بر استفاده از برنامه های شاد، بتوانند برخی هدایای نوروزی خود را از این بازارچه تهیه کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقده با اشاره به اینکه این نمایشگاه ها تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران بود، اضافه کرد: شناساندن صنایع و محصولات محلی این شهرستان و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری از اهداف این نمایشگاه ها بود.
وی گفت: این شهرستان 84 اثر ثبت شده ملی دارد که جذابیت این آثار هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جلب می کند.
به گزارش ایرنا شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده است.
منطقه تاریخی حسنلو در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد و با قدمت هشت هزار ساله یکی از مهمترین سایت های باستانی ایران با شهرت جهانی است.
جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت سه هزار ساله دارد و هم اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می شود.
موزه شهرستان نقده نیز از سال 1379 در مساحتی بالغ بر 500 متر مربع افتتاح شده و فعالیت خود را به عنوان موزه باستان شناسی در منطقه آغاز کرده است.
9918/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نقده


آذربايجان غربي