گردشگری و توریسم

بیش از 20 هزار مسافر نوروزی در خلخال اقامت کردند

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در نشستی با کارکنان فرمانداری خلخال افزود: برغم شرایط نامساعد جوی ، شدت بارندگی ها و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی از اجتناب مردم از سفرهای نوروزی ، مسافران نوروزی اقامت کرده این شهرستان در مقایسه با آمار اسکان یافتگان نوروز سال گذشته سه درصد افزایش داشت.
وی از کاهش 36 درصدی ورودی مسافران و گردشگران نوروزی امسال این شهرستان در مقایسه با مسافران سال گذشته خبر داد و گفت: در تعطیلات نوروز امسال 128 هزار و 725 مسافر ، میهمان و گردشگر وارد این شهرستان شده و از جاذبه های تاریخی ، طبیعی و گردشگری آن دیدن کردند.
او با قدردانی از اعضای ستاد خدمات سفر خلخال در ارائه خدمات نوروزی به میهمانان در تعطیلات نوروز امسال گفت: با تمهیدات انجام شده در تامین مایحتاج عمومی مردم و گردشگران در نوروز امسال کمبودی در اقلام مورد نیاز گردشگران در بازار خلخال مشاهده نشد.
وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته برای جلوگیری از جاری شدن سیل و طغیان رودخانه های شهرستان از جمله لایروبی رودخانه ها و آزاد سازی مسیر دره ها و آب های روان مانع از وقوع هرگونه حادثه تلخ برای مسافران نوروزی منطقه شد.
بابایی سال 98 را سالی پربار برای این شهرستان از لحاظ افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی بزرگ و مهم ذکر کرد و افزود: بهره برداری از پروژه بزرگ آبرسانی خلخال ، پست 230 کیلو ولتی برق ، راه خلخال به شهر توریستی ماسوله در گیلان و آغاز چند طرح بزرگ گردشگری از جمله فاز اول پروژه گردشگری بام خلخال و مجتمع قصرهای چوبی تفرجگاه ازناو از جمله این طرح ها است.
بابایی اظهار کرد: چند طرح گردشگری جدید نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جاری آغاز بکار می کند.
او همچنین به آماده شده طرح تله سیژ تفرجگاه اندبیل برای اجرا اشاره کرد و گفت: 120 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری در مرحله پرداخت به سرمایه گذار این طرح بوده و برای ثبت سفارش خرید تجهیزات تله سیژ از کشور اتریش نیز اقدام لازم صورت گرفته است.
وی گفت: طرح مجتمع گردشگری و پرورش آبزیان در مسیر روستای اندبیل – تفرجگاه با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریالی بخش خصوصی بزودی شروع می شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


خدمات سفر


فرماندار


خلخال