گردشگری و توریسم

بیش از 211 هزار گردشگر از جاذبه های ملایر بازدید کردند

ابراهیم جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بیش از 14 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی ملایر همچون ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان، عمارت مصدقی و خانه صنایع دستی، بازار ملایر و مقبره سیف الدوله بازدید کردند.
وی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های طبیعی، روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش، مناطق نمونه گردشگری و منطقه حفاظت شده لشگردر را در ایام نوروز امسال 74 هزار و 334 مسافر و گردشگر عنوان کرد.
جلیلی ادامه داد: از مجموع بازدیدکنندگان نوروزی، 123 هزار و 187 مسافر از جاذبه های دست ساز ملایر همچون پارک سیفیه، بام ملایر، مینی ورد، مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه کوثر، پارک معلم، پارک کوهسار، پارک ولایت و سد کلان بازدید کردند که این جاذبه ها بیشترین آمار بازدیدهای نوروزی را به خود اختصاص داده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در مجموع از مسافران و گردشگرانی که وارد این شهرستان شدند، 23 هزار و 395 تن در شهرها و روستاهای ملایر و در مراکز اقامتی همچون هتل، خانه مسافرها، مهمانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی و مراکز اقامتی آموزش و پرورش اقامت کردند.
جلیلی یادآور شد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی 159 مورد بازرسی از مراکز اقامتی، پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدماتی و مسافرتی، مهمانسراها، خانه مسافرها و سایر مراکز اقامتی انجام شد و حتی یک مورد شکایت در سامانه 09629 این سازمان نداشتیم.
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح نوروزی، خدمات ارایه شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ملایر مطلوب ارزیابی شد و با وجود بارش های بهاره، حجم بازدیدکنندگان نوروزی در این شهرستان مطلوب ارزیابی می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اظهار داشت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، تبلیغات رویداد همدان 2018 و ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت، پیش بینی ما این بود که امسال حجم بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی در این شهرستان حدود 20 تا 25 درصد افزایش یابد.
جلیلی خاطرنشان کرد: این در حالیست که با توجه به شرایط نامساعد جوی، بارندگی های بی سابقه و درگیر شدن بیشتر نقاط با سیلاب و باران در ایام نوروز، میزان مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان نسبت به سال گذشته رشد آنچنانی نداشت، در عین حال که کاهشی هم نداشتیم.
وی بیان کرد: در ایام نوروز امسال 10 گردشگر خارجی از کشورهای آلمان و هلند از ارگ باستانی نوشیجان ملایر بازدید کردند.
جلیلی همچنین از حمایت ها و مساعدت های تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر ملایر، فرماندار ویژه ملایر و معاونان وی، نمایندگان ملایر و شهرداری در طول ایام نوروز و با توجه به بروز سیلاب و بارندگی های بی سابقه تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از 340 اثر تاریخی و طبیعی در شهرستان ملایر شناسایی شده است که از این تعداد حدود 200 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7528/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


بازديد از جاذبه هاي گردشگري


نوروز 98


ميراث فرهنگي و گردشگري