گردشگری و توریسم

طرح های بوم گردی در خلخال افزایش یافت

به گزارش ایرنا ، محمدرضا شایقی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری افزود: پس از اجرای موفق اولین طرح بوم گردی در روستای کزج از توابع بخش خورش رستم خلخال و به عنوان نخستین روستای محل اجرای این طرح در استان اردبیل ، درخواست های متعددی از سوی سرمایه گذاران راغب به اجرای این طرح ها در این روستای هدف گردشگری منطقه دریافت شد.
وی گفت: مطالعات و کارشناسی روستاهای مورد هدف اجرای این طرح و دارای شرایط لازم از سوی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان صورت گرفته و مجوز برای راه اندازی این طرح ها از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر می شود.
او با اشاره به فقدان فرهنگ همکاری لازم از سوی اهالی روستاهای مورد هدف اجرای طرح های بوم گردی با سرمایه گذاران این طرح ها اظهار داشت: برخلاف نظر برخی از اهالی و مفاومت آنها در مقابل اجرای این گونه طرح های سرمایه گذاری روستایی ، هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه منجر به رونق و توسعه اقتصادی روستا و اهالی آن خواهد شد.
او افزود: واگذاری طرح گردشگری امامزاده عبدالله شهر کلور به سرمایه گذار بخش خصوصی مشروط به تعیین تکلیف تاسیسات گردشگری ایجاد شده در این محل بر روی زمین موقوفی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان است.
رضوان صادقی ، معاون امور عمرانی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر اطلاع رسانی مناسب و استفاده از ظرفیت رسانه ای استان برای توسعه طرح های بوم گردی در منطقه گفت: دولت تسهیلات بانکی ویژه ای برای اجرای این طرح ها در حمایت از سرمایه گذاران مجری در نظر گرفته که به سهولت در اختیار مجریان طرح های بوم گردی قرار می گیرد.
ابراهیم کرامت ، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال هم گفت: با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و رونق تولید هرگونه استعلامات اداری مربوط به راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بدون ارجاع به مرکز استان در خلخال انجام و این کار منجر به تسهیل در صدور مجوز راه اندازی این واحدها و کاهش رمان جواب استعلامات اداری شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

انتهای پیام /*


اقتصاد


اشتغال و سرمايه گذاري


شايقي


خلخال