گردشگری و توریسم

47 هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان های تهران اسکان یافتند

به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران مجزا از پایتخت، 16 شهرستان را پوشش می‌دهد.
یوسف بهارلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 16 پایگاه، 43 آموزشگاه، 313 کلاس درس، 163 کلاس ویژه، 150 کلاس نوع الف، 11 مرکز آموزشی و رفاهی برای میزبانی از مسافران نوروزی در شهرستان های استان تجهیز شدند.
وی تصریح کرد: بیشتر این مسافران مردم عادی بودند و تنها یکهزار و 560 فرهنگی از این ظرفیت استفاده کردند.
بهارلو افزود: علاوه بر این، تمهیدات لازم برای میزبانی 2 هزار و 124 نفر در مواقع بحرانی و اضطراری نیز در این شهرستانها اندیشیده شده بود.
وی با بیان اینکه لسکان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است، گفت: هشدارهای سازمان هواشناسی موجب کاهش مسافران نوروزی شد.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: بیشترین آمار مسافران نوروزی در این مراکز از خراسان رضوی با 868 خانوار، آذربایجان شرقی 426 خانوار، اصفهان با 288 خانوار، آذربایجان غربی 213 خانوار و خراسان شمالی با 198 خانوار بودند که در این مراکز اسکان یافتند.
وی ادامه داد: بیشترین میزان استقرار مسافران نوروزی در شهرستان‌های دماوند با 897 خانوار، ناحیه 2 شهرری با 873 خانوار، ناحیه یک شهرری با 361 خانوار و پاکدشت با 312 خانوار بوده است.
بهارلو به اقدامات دیگر آموزش و پرورش در زمینه اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: بیمه مسئولیت مدنی مدیران، آتش سوزی و سرقت از جمله اقدامات انجام شده در این مراکز اقامتی بود.
وی یادآور شد: معرفی مراکز تفریحی و زیارتی استان تهران در هنگام ورود مسافران نوروزی و توزیع بروشور و بسته های فرهنگی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش طی ایام نوروز بود.
6003/1970

انتهای پیام /*


اجتماعی


آموزش و پرورش


اسکان مسافران نوروزی


شهرستان ری