گردشگری و توریسم

بیش از 20 میلیون نفر امسال به سفرهای نوروزی رفتند

ولی تیموری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اعلام این خبر گفت: از 28 اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز 16 فروردین سال جاری 77 میلیون و 120 هزار شب اقامت به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به این که این میزان اقامت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 5 درصد رشد داشته است، افزود: ما نسبت به شکل و شیوه اطلاع رسانی ها درباره وقوع سیل ایراداتی داشتیم زیرا شاهد بودیم در برخی از موارد بزرگ نمایی های زیادی انجام و از مردم درخواست می شد در منازلشان بمانند و سفر نروند.
تیموری اضافه کرد: در بسیاری از مواقع سیل در برخی از شهرهای استان ها اتفاق افتاده بود در حالی که شکل اطلاع رسانی ها افراد را از سفر به کل استان بر حذر می کرد.
وی افزود: البته آمار مسافران محدود به 20 میلیون نفر نمی شود چون بسیاری از مردم در سفرهایشان به خانه اقوام و آشنایان می روند.

** ایرانی ها امسال کمتر به خارج سفر کردند
تیموری گردشگران ورودی به کشور را بیش از 183 هزار نفر در مدت زمان اول تا 15 فروردین اعلام کرد و افزود: این میزان ورودی به نسبت به مدت مشابه بیش از 16 درصد رشد داشته است.
وی درباره گردشگران خروجی از کشور در همین دوره زمانی گفت: 377 هزار و 896 نفر نیز به سفر خارجی رفتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش داشته است.

** 97 درصد شکایات ایام نوروز حل و فصل شد
وی در پاسخ به پرسش مبنی بر این که آیا بر اساس بخشنامه سازمان میراث فرهنگی، مسافرانی که به دلیل شرایط جوی در استان های سیلزده نتوانستند به محل اقامتی که رزرو کرده بودند برسند، توانستند هزینه هایشان را پس بگیرند؟ گفت: بله تقریبا تمام این افراد موفق به بازگرداندن پولشان شدند.
تیموری افزود: اخلاق و توافقی که بین سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی شکل گرفت سبب شد بیشتر افراد موفق به بازگرداندن پولشان شوند و اگر فردی تا این لحظه موفق نشده امیدواریم بزودی این اتفاق بیافتد.
وی گفت: تاکنون بیش از 97 درصد شکایاتی که در ایام عید در مورد خدمات سفر انجام شده حل و فصل شده است.
فراهنگ**3377**3009

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز


گردشگری


98