گردشگری و توریسم

بیش از 3 هزار گردشگر از آثار تاریخی ورامین بازدید کردند

ژیلا خدادادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان ورامین یکی از مناطق تاریخی و گردشگری استان تهران است که با دارا بودن بیش از400 اثر و محوطه تاریخی، طبیعت بکر، روستاهای هدف گردشگری و خانه های بوم گردی متعدد، همواره مورد توجه گردشگران به ویژه مسافران نوروزی بوده است.
وی گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ورامین به منظور معرفی ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان در حوزه های مختلف، شرایط مناسب را برای حضور و اقامت گردشگران و بازدید آنان از آثار تاریخی ورامین فراهم کرد و تمامی هتل ها، اماکن اقامتی، خانه های بومگردی و ستاد اسکان آموزش و پرورش را برای پذیرایی از این افراد مهیا کرد.
خدادادی تصریح کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز بیش از 3 هزار گردشگر از آثار تاریخی شاخص ورامین از جمله مسجد جامع تاریخی، برج آرامگاهی علاءالدوله، امامزاده یحیی(ع) بازدید کرده و با حضور در روستاهای هدف گردشگری از جمله خاوه، حصار حسن بیک، احمدآباد وسط و حصار گلی از طبیعت بکر و دست نخورده این اماکن استفاده کردند.
وی گفت: در این ایام دو هتل و اقامتگاه های بوم گردی روستاها نیز به طور دائم پذیرای مسافرانی از سایر استان های کشور بودند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین اظهار داشت: یکی از برنامه های شاخص شهرستان ورامین در جذب گردشگر، اجرای تورهای رایگان ورامین گردی بود که طی آن گردشگرانی از استان تهران با ثبت نام قبلی، به صورت رایگان به ورامین عزیمت کرده و در یک نیمروز از آثار شاخص تاریخی شهرستان بازدید کردند.
وی گفت: در این تور که طی سه مرحله اجرا شد، بیش از 200 نفر از آثار شاخص تاریخی ورامین بازدید کردند.
خدادادی افزود: به دلیل شرایط جوی و بارش های مداوم باران، امکان حضور گردشگران بیشتر در قالب تورهای رایگان ورامین گردی فراهم نشد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد، 78 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
تهرام/7254//1348

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگر


آثار تاريخي


ورامين