گردشگری و توریسم

اسکان مسافران نوروزی در بیجار 50 درصد کاهش یافت

غلامرضا جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد پذیرش مهمانان نوروزی از 28 اسفند پارسال تا 14 فروردین امسال د ایر شد و حدود 693 نفر در قالب 175 خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی در مراکز اقامتی، مهمانسراها و مدارس شبانه روزی این شهرستان اسکان داده شدند.
وی افزود: علاوه بر خانه معلم، هتل ها و مهمانپذیرهای شهر، پنج مرکز شبانه روزی با 35 کلاس و ظرفیت اسکان همزمان 250 نفر، مجهز به امکانات مناسب برای رفاه و اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده بود.
جعفری اضافه کرد: ستاد اسکان در دو شیفت کاری بطور شبانه روزی حدود 118 خانوار فرهنگی و 57 خانوار غیر فرهنگی را با جمعیت نفر693 پذیرش کرد که مسافران از یک تا سه شب در بیجار اسکان داشتند.
مدیر آموزش و پرورش بیجار یادآور شد: دیار گروس از دیرباز مهد دانش، هنر، فرهنگ و ظرفیت های مذهبی و تاریخی بوده ولی در حد این استعداد و شایستگی ها، فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفته است.
وی به فعالیت های تبلیغی و رفاهی مناسب در دیگر شهرهای مهمانپذیر اشاره کرد و گفت: هر مسافر به عنوان یک سفیر و مُبلغ می تواند نسبت به معرفی شایستگی ها و استعدادهای هر منطقه فعالیت کند لذا در زمینه جذب و اقامت حداقل یک روزه مسافر در این منطقه باید کارهای بیشتری کرد.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 140 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان و در مسیر شهرهای دیواندره – سقز و بانه واقع است.
9943/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نوروز 98


آموزش و پرورش