گردشگری و توریسم

بیش از 96هزارگردشگر از آثارتاریخی شوشتر دیدن کردند

علی محمدچهارمحالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجموعه آبشارها و آسیاب های آبی شوشتر با 39 هزار و 940 نفر بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: 29هزار و930گردشگر نیز از قلعه سلاسل و 26هزار و750گردشگر دیگر نیز از سرای افضل این شهرستان دیدن کردند.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری شوشتر ادامه داد:2هزار و950نفر از میهمانان نوروزی در هتل ها و 44 هزار و 150 نفر دیگر در کمپ های مشخص شده اسکان یافتند.
شوشتر با بیش از 100 بنای آبی تاریخی متعلق به دوران های مختلف از شهرهای کهن ایران است. شاهکارهای مهندسی آب در این شهرستان، شوشتر را به عنوان موزه مهندسی آب ایران تبدیل کرده است.
سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها، بندها، آسیاب ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده اند و در سفرنامه ژان دیولافوآ باستان شناس نامدار فرانسوی از این محوطه به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.
آثار باستانی این سازه های آبی ،با عنوان «نظام آبی تاریخی شوشتر» به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره 1315 به ثبت رسیدند.
شهرستان شوشتر همچنین دارای حدود 350 اثر ثبت ملی و 13 سند تاریخی در فهرست میراث فرهنگی است.
شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در 89 کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
7159/ 6037

انتهای پیام /*


فرهنگي


شوشتر


گردشگري


ميراث فرهنگي