گردشگری و توریسم

600هزار مسافر نوروزی از مکان های تاریخی بندرلنگه بازدید کردند

به گزارش ایرنا، مراد زرهی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد مسافر در 48 مدرسه و 303 کلاس درس، 6 مهمان پذیر و خانه بوم گردی و7 اقامتگاه گردشگری و بوستان های شهری و روستایی بندرلنگه اسکان داده شدند.
وی بیان داشت: همچنین 140هزار مسافر نوروزی نیز به وسیله 43 فروند شناور مسافری و لندینگرافت از بندرهای لنگه، چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش جابجا شدند.
معاون برنامه ریزی فرماندار بندرلنگه اظهارداشت: سفرهای نوروزی به این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
زرهی گفت: همچنین باتوجه به شرایط ناپایدار جوی درایام نوروز، تعدادی از مسافران با همکاری و هماهنگی سایر نهادها در مکان های مسقف اسکان داده شدند.
بندرکنگ، عمارت کلاه فرنگی، مسجد ملک بن عباس، مسجد شیخی، قلعه مغویه، آبشا بدو، منطقه بیابانی سایه خوش، چشمه های آب گرم بادون و آسک، برکه دریا دولت و صنایع دستی و گلابتون دوزی از مهم ترین آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی بندرلنگه است.
شهرستان بندرلنگه با 8 هزار و 210 کیلومتر مربع مساحت در 250 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است و دارای پنج شهر به نام های (لنگه، کیش، کنگ، بندرچارک و لمزان) و چهار بخش به نام های (مرکز، مهران، شیبکوه و کیش) است.
7195/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


نوروز 98


بازديد از مكان هاي تاريخي


بندرلنگه