گردشگری و توریسم

بیش از 25 هزار مسافر نوروزی در مدرسه های دامغان اسکان یافتند

حجت الله سیاهپوش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد مسافر نوروزی در قالب 6 هزار و 600 خانوار در مدرسه ها و مرکزهای وابسته به ستاد اسکان آموزش و پرورش دامغان از 29 اسفند 97 تا 14 فروردین 98 اسکان یافتند.
معاون برنامه ریزی ستاد اسکان شهرستان دامغان اضافه کرد: این تعداد مسافر نوروزی در 6 هزار و 651 خانوار در 315 کلاس درس و 15 نمازخانه نیز در ایام نوروز مهمان مردم این شهرستان بودند.
سیاهپوش به افزایش 33 درصدی مسافران نوروزی امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: مدرسه های دامغان در سال گذشته پذیرای بیش از 18 هزار مسافر نوروزی بودند که با توجه به حضور 23 هزار نفری در سال جاری، با افزایش 33 درصدی روبرو هستیم.
وی ادامه داد: استقبال مسافران در 9 روز نخست فروردین ماه افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشت که با شروع سیلاب و کاهش مسافرت ها، تعداد مسافران نیز به شدت کاهش یافت.
سیاهپوش اظهار داشت: علاوه بر اسکان مسافران در مدرسه ها، تعداد یک هزار و 332 مسافر در 22 سوئیت اردوگاه شهید صدوقی و مرکز رفاهی فرهنگیان اقامت کردند.
معاون برنامه ریزی ستاد اسکان شهرستان دامغان میانگین اقامت مسافران در این شهرستان را یک تا 2 روز عنوان کرد و گفت: در طرح نوروزی، 53 نفر از عوامل ستاد اسکان از آموزش و پرورش دامغان به ارائه خدمات به مسافران پرداختند.
به گزارش ایرنا، رضایتمندی مسافران نوروزی دامغان در سال گذشته 89 درصد بوده است که در این راستا، دامغان در سال های گذشته، در موضوع اسکان رتبه اول استان را کسب کرد.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


نوروز 98


ستاد اسكان


آموزش و پرورش