گردشگری و توریسم

2 میلیون نفر از اماکن گردشگری آذربایجان غربی بازدید کردند

جلیل جباری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت زمان یاد شده 128هزار و 465 نفر از موزه های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.
وی با اشاره به تعداد مسافرانی که در اماکن اقامتی و هتل ها اسکان داشتند، اظهار داشت: 131 هزار و 677 نفر در هتل ها و اماکن اقامتی آذربایجان غربی اسکان یافته اند.
جباری گفت: اکیپ های نظارتی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز از آغاز طرح نوروزی تا 15 فروردین سال جاری 943 مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی، پذیرایی و هتل ها انجام دادند.
وی با اشاره به سایر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی بیان کرد: برگزاری جشن های نوروزی در شهرستان ها، راه اندازی اتوبوس گردشگری برای بازدید شهروندان و گردشگران از اماکن و بناهای تاریخی ارومیه و شهرستان ها، برگزاری نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی در ارومیه، برپایی بایرام سفراسی بخشی از اقدامات این اداره کل در راستای آشنایی با فرهنگ و رسوم گذشتگان و بازدید از بناهای تاریخی شهر و استان بوده است.
وی با اشاره به استقبال پرشور گردشگران و شهروندان ارومیه ای و سایر استانها از اتوبوس گردشگری ارومیه گفت: هدف از راه اندازی این اتوبوس به صورت رایگان، افزایش و ارتقا سطح آگاهی گردشگران و شهروندان ارومیه از بناهای تاریخی شهر و اطلاع رسانی از طریق راهنماهای گردشگری است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از 1600 اثر، تپه، بنا و محوطه تاریخی است؛ کاخ موزه باغچه جوق ماکو، سه گنبد ارومیه، مقبره شمس تبریزی خوی، تپه تاریخی حسنلوی نقده، تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا و یا همان کلیسای تادئوس مقدس چالدران از جاذبه های گردشگری این استان است.
7125/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


بازديدگردشگران


اذربايجان غربي