گردشگری و توریسم

اسکان در مدارس خراسان شمالی 30 درصد کاهش یافت

احمد آذری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح تاکنون 13 هزار و 90 نفر در قالب سه هزار و 640 خانوار در مدارس این استان اسکان یافته اند.
وی افزوذ: از مجموع مسافرانی که در فضاهای آموزش و پرورش اسکان یافتند افزون بر 95 درصد فرهنگی و مابقی از سایر اقشار بودند.
آذری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و تصمیم ستاد تسهیلات سفر استان، تنها فرهنگیان در مدارس پذیرش می شوند اما با توجه به بارندگی ها، شماری از غیرفرهنگیان هم در مدارس استان اسکان یافته اند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه بارندگی و جاری شدن سیل و بسته بودن محور ارتباطی استان گلستان باعث کاهش ورود گردشگران و مسافران به این استان شد افزود: بیشتر مسافران در چند روز اول تعطیلات به علت بسته بودن جاده استان گلستان از سایر محور ها تردد کردند.
به گزارش ایرنا در نوروز امسال یک میلیون و 797 هزار و 800 مسافر با مجموع 449 هزار و 176 دستگاه وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند که ورود مسافر و تعداد وسایل نقلیه آنان نیز به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 و 25 درصد کاهش دارد.
بر اساس این گزارش برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی، یکهزار و 158 کلاس درس در 150 مدرسه این استان تجهیز شده بود.
مدارس استان در سطح الف و ب تجهیز شده بود که 675 کلاس در رده الف و 385 کلاس در رده ب برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده بود.
امسال حدود 100 کلاس درس به صورت ویژه برای پذیرش مسافران نوروزی تجهیز شده بودند که این کلاس ها امکانات بیشتری نسبت به کلاس های رده الف دارند همچنین سه خانه معلم در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان برای پذیرش فرهنگیان آماده شده بود.
3007/ 6042

انتهای پیام /*


اجتماعي


مدارس


اسكان


خراسان شمالي