گردشگری و توریسم

سنگان خاش در جوار تفتان، جاذبه ای بکر و دیدنی

به گزارش ایرنا ظرفیت های منطقه زیبا و گردشگری ‘سنگان’ خاش دارای قدمت تاریخی و پوشش گیاهی متنوع بوده و از انواع سنگواره و فسیل‌ها، دره‌های سرسبز، معادن، چشمه های آب گرم معدنی ‌شیرین و شور و کوه‌های سر به فلک کشیده بهترین منطقه برای گذراندن اوقاتی خوش و پر خاطره است.
روان آبها و برکه‌ های طبیعی، رودخانه همیشه جاری و درخت سرو کهنسال مجموعه‌ای از مناظر و جاذبه‌های طبیعی را در این منطقه به وجود آورده‌اند که سنگان از این حیث به یکی از قطب‌های گردشگری، سیاحتی و جهانگردی تبدیل شده است.
در کنار چشمه های آب گرم، آبهای معدنی سنگان نیز در دامنه کوه تفتان و نزدیک به قله قرار دارد، که این آب در درمان انواع بیماری‌های پوستی ‘جلدی’ و استخوان درد و درد مفاصل موثر است.
درخت سرو کهنسال سنگان که به میر عمر شهرت دارد، دارای شناسنامه در میراث فرهنگی و حدود 3210 سال قدمت دارد.
قبرستان انگلیسی‌ها یا ‘پاسکوه ‘؛ دره معروف نالک که مکان حماسه معروف نالک محل درگیری دلاوران بلوچ با متجاوزان انگلیسی؛ کوه‌های تاج مانند موسوم به تاخبان (تاجنان) و کوه‌های انارک و کالک و سیرکی از دیگر آثار گردشگری سنگان به شمار می رود.
از غار کرد انبار، مجسمه عالی بیدل روی کوه گتی، سنگ‌های دهلی و معادن غنی کرومیت، منگنز، پزولان، روی و مس و غیره را از ظرفیت‌های دیگر سنگان نام برد.
دهستان پر ظرفیت سنگان با باغات انبوه انار، انجیر و جذابیت‌های گردشگری و سیاحتی در دامنه‌ شرقی کوه آتشفشانی و نیمه فعال تفتان بام شرق ایران در 45 کیلومتری خاش واقع شده است.
7310 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


سنگان