گردشگری و توریسم

32 اقامتگاه بومگردی از مسافران نوروزی درچابهار پذیرایی کردند

عبدالوحید پایدار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقامتگاه‌های بومگردی با چیدمان سنتی، امکانات رفاهی مناسب، نسبت به سایر اماکن اقامتی در روستاهای هدف گردشگری نرخ ارزان تری داشتند.
وی بیان کرد: اقامتگاههای بومگردی و کاشانه‌ های میهمان در روستاهای هدف گردشگری تیس، پزم، گواتر، بریس، درک و تنگ در ایام نوروز مسافران را پذیرش کردند.
وی افزود: طبیعت‌گردی همراه با اقامت در روستاها امروز به یکی از پررونق ترین بخش‌ های صنعت گردشگری تبدیل‌شده که اقامتگاه ‌های بومگردی نیز در حال حاضر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.
وی تنوع قومیتی و فرهنگی و نیز وجود جاذبه‌های طبیعی را از مزیت‌ های گردشگری‌ در روستاها برشمرد و افزود: بوم گردی راهی برای احیاء سنت‌ها و آئین‌ های قدیمی است که این مهم در اقامتگاه‌های بومگردی و کاشانه‌ های میهمان شهرستان چابهار و روستاهای هدف گردشگری به نمایش گذاشته ‌شده است.
رئیس کمیته ساماندهی روستاها ستاد دائمی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: گردشگران در این اقامتگاه ‌ها می‌توانند از فرهنگ، آداب‌ ورسوم و آیین‌ های بکر و دست‌ نخورده مناطق سیستان و بلوچستان، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع‌ دستی زنان و مردان روستانشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه‌ های گردشگری این مناطق بهره ‌مند شوند.
پایدار ادامه داد: استفاده از طبیعت بکر روستاها، استفاده از غذاهای کاملاً سالم و ارگانیک که در محل تولید می‌شود و بدون هیچ‌ گونه افزودنی شیمیایی یا ماده نگه‌ دارنده لمس یک زندگی ساده و سنتی روستایی شرکت در فعالیت‌های روزانه روستایی و خرید تولیدات دامی و صنایع ‌دستی از جمله فعالیت ‌هایی است که گردشگران داخلی و خارجی فقط در اقامتگاه‌های بوم گردی می‌ توانند تجربه کنند.
وی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم که در ستاد دائمی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار برنامه‌های شاد و پرنشاطی را در روستاهای هدف گردشگری در تعطیلات نوروزی برگزار و از این فرصت در جهت جذب گردشگر و معرفی استان استفاده کنیم.
3043 **6081

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


بومگردي


چابهار