گردشگری و توریسم

اعلام برنامه‌های فرهنگی نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، عباس ابوالحسنی با اشاره به برنامه‌ها و رویکردهای این دوره بیان کرد: جشنواره‌ها معمولا متناسب با رویکرد تخصصی شان، بخش‌های مختلفی را برای پرداخت همه جانبه به موضوع درنظر می گیرند.
وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم وارش با تاکید بر فرهنگ عامه در نهمین دوره خود، بخش فرهنگی را نیز همانند دوره‌های اول جشنواره احیا کرده و به آیین‌ها و آداب و رسوم می پردازد، به همین منظور با هدف توجه به هنرمندان مازندران و گسترش فضاهای هنری این بخش در کنار جشنواره خواهد بود.
ابوالحسنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی در گالری‌های متعدد افزود: در گالری‌های مختلف متناسب با موضوع جشنواره، نمایشگاه‌های نقاشی، خوشنویسی و آثار حجمی برگزار و در روزهای قبل از برگزاری جشنواره افتتاح می شود. در مجموع 5 گالری در سطح شهر و سه گالری در محل برگزاری جشنواره به نمایش بیش از 300 اثر تجسمی می پردازند.
وی با اشاره به معرفی صنایع دستی استان مازندران در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش توضیح داد: با تقسیم بندی استان مازندران به چهار بخش غربی، شرقی، مرکزی و دریایی که مربوط به صنعت صید و آبزیان است، صنایع دستی این استان در غرفه‌هایی ویژه معرفی می شوند.
مدیر بخش آیین‌های نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش ادامه داد: همچنین در بخش دیگری در محوطه برگزاری، گلیم بافی، جاجیم بافی و معرفی صنایع چوبی مازندران را در روزهای جشنواره شاهد هستیم.
وی با اشاره به معرفی موسیقی مقامی مازندران در ایام برگزاری این رویداد عنوان کرد: از 5 گروه حرفه ای موسیقی برای حضور در جشنواره دعوت شده و معرفی موسیقی مقامی به شهروندان و مهمانان جشنواره را هم در برنامه قرار دادیم .
وی در پایان از اجرای نمایش های محیطی (خیابانی)، صحنه ای، پرفورمنس و ویدئوآرت های مرتبط با موضوعات و سرفصل های مورد تاکید در نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش خبر داد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور اردیبهشت امسال در استان مازندران برگزار می شود.
فراهنگ**9246**3009** 1055

انتهای پیام /*


فرهنگي


جشنواره وارش


فيلم


مازندران