گردشگری و توریسم

15 هزار نفر از موزه آبگینه دیدن کردند

شهربانو جهان آرایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه موزه آبگینه و سفالینه در نوروز امسال جزو پربازدیدترین مراکز تاریخی فرهنگی شهر تهران بود اظهار داشت: با همکاری شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری شهر تهران این موزه در نوروز مقصد زیادی از تورهای تهران گردی بود.
به گفته وی در برگزاری این تورها تعاملات ویژه ای با ستاد گردشگری شهرداری تهران و ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های استان تهران انجام شد.
جهان آرایی به میزان بازدیدکنندگان از این موزه در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: شمار بازدیدکنندگان این گنجینه با ارزش نزدیک به 15 هزار نفر بود، که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد رشد داشته است.
مدیر موزه آبگینه خاطرنشان کرد: برپایی سیاه چادر عشایری با ارائه چای ذغالی، انواع آش، پخت نان، فتیر و همچنین اجرای موسیقی ایل بختیاری و رقص محلی در محوطه این موزه از برنامه هایی بود که مورد استقبال چشمگیر مسافران نوروزی و تورهای تهران گردی قرار گرفت.
وی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه نقاشی کودکان، برگزاری مراسم «شبی با موزه» که بازدید رایگان از موزه تا ساعت 23 و اجرای خیمه شب بازی (در هفتمین روز فروردین) اجرا و مورد استقبال قرار گرفت که دراین روز هزار و چهارصد گردشگر از موزه آبگینه بازدید کردند.
گفتنی که موزه آبگینه و سفالینه های ایران، موزه تخصصی شیشه و سفال، در خیابان سی تیر تهران ودر نیمه نخست سال همه روزه به جز ایام سوگواری نیز از ساعت 9 تا 19 پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
تهرام/7247/6003

انتهای پیام /*


فرهنگي


بازديد از موزه


آبگينه